Tänkt på det!

Har kommit hem från jobbet nu så ska snart slänga mig i duschen hade jag tänkt.

Såg att jag hade fått en kommentar om inlägget med tetra pak-miljardären med. Väldigt märkligt om du frågar mig. Jag skrev att en mycket vänlig gubbe skänkt 50 miljoner för att hjälpa till så dom kanska kan lösa bröstcanser gåtan. Men det är ingen som kommenterarat att det var bra gjort eller något sådant, utan bara en som kommenterat att jag stavade canser exakt så här som jag skrev nu, när det stavas cancer. Oj jag skrev ett s istället för ett c och det är värt att lägga en kommentar på det. Men tydligen ingen bryr sig ett skit om det jag skrev att någon verkligen vill hjälpa till att lösa bröstcanser gåtan.
Det tycker jag är mer märkligit än att jag stavade canser med s istället för c.
Jo jag vet jag skriver med s nu med, men det är bara för att jag skiter i om någon tycker det är kul att jag stavar fel på vissa ord.
Kan ju vända det såhär istället, leta igenom min blogg och se hur många ställen det är fel skrivet på egentligen. Med tanke på att jag har dyslexi så är det inte så jäkla många stavfel ändå. Kanske för att jag anstränger mig lite extra med stavningen då jag skriver emot vad andra kanske gör.
Sen om folk vill ha roligt åt att leta efter stavfel nu efter detta inlägg och nämna dom så varsegod. Inte mitt fel att jag har dyslexi, har ju inte valt det själv direkt.
Men tänk till innan ni skriver någon kommentar om någon felstavning. Ni själva kanske har något funktionshinder eller sjukdom som ni inte kan rå för. Och inte fan dömmer jag er för det, ni har ju inte heller bestämt det själva i så fall. Vissa föds med någon sorts handikapp och andra inte, men vi är alla lika mycket människa ändå.

Innan ni skriver något eller säger något till någon som har gjort något fel eller som inte gör på samma sätt som andra kanske skulle ha gjort det så tänk till. Det kanske finns en annledning till varför den personen gjorde så. Tänk på det innan ni säger någonting, den personen kan bli ledsen eller sårad för den vet om själv att han/hon inte kan göra just den saken eller vad det kan vara.

Förresten om ni nu skulle kolla efter ställen jag skrivit fel på (som jag inte tror att så många kommer göra), så menar jag stavfel och inte slarvfel. Slarvfel gör alla, lätt att trycka på fel tangent på tangentbordet. Slarvfel sitter nog i att man inte orkar läsa igenom det man skrivit så.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0