Låt vargarna leva!

För det första fattar jag inte varför dom ska skjuta så många vargar, det kan ju inte finnas så många egentligen. Jag har aldrig sett en varg, men skulle gärna vilja göra det. Men nu under jakten verkar folk se hur mycket varg som helst. Vad kan det bero på? 
Jo för att dom var ute och jagade vargarna med fordon typ 1 vecka innan jakten började så dom skulle veta vart dom höllhus på ett ungefär. Det tycker jag är jävligt dålig stil. Inte fan är det någon som gör så med älgar t.ex.

Sen det här med att dom lägger ner utredningen om att det skjutits en varg för mycket tycker jag är förjävligt. Hade det varit en älg eller björn för mycket hade det nog blivit något straff, men nu när det är varg så tycker dom det är bra. För dom vill ju inte ha vargarna här. 
Men gör vargarna så stor fara då? Hur ofta hör man något om vargar egenligen. Låt dom leva, finns fan inte så många av dom. 
Sen kommer det ju bli ett jävla liv när dom skjutit massa vargar med. "Å nej vi har nästan inga vargar kvar", sen kommer dom bli fridlysta. Ja men är det så jäkla konstigt då om ni ska hålla på skjuta dom nu då? Fan skärp er.

Sen störde jag mig på det dom skrev förut förresten. "Dom får döda 26 vargar" eller något sådant stod det. Asså just det där "döda" inte fan hade dom skrivit så om det hade varit älg eller björn det handlade om. Då skulle det stårr "dom får skjuta 26 björnar/älgar". 
Siter nog mer i att dom tycker det är kul att "döda" vargar än hur farliga vargarna är skulle jag tro.  

Vi måste ju hjälpa samebyarna och deras renar mot vargarna. Ja visst det kan vi mycket väl göra, men tror inte vargar är största problemet där ändå. Inte tror jag dom hänger så jäkla mycket läpp över en ren när dom har så många, plus att dom får ju fan betalt för varje död ren. 
Säkert hänt någongång att dom tagit ihjäl en ren själv med eller att någon ren dött på naturlig väg. Och sedan låter dom ligga i skogen tills något djur varit på dom, så att dom kan skylla på vargarna.

Vargarna lever exakt så som dom är gjord för att leva, inte fan skulle människan bli så jävla glad om vargarna börjar skjuta mot oss om vi inte beter oss som dom vill. Fan det är naturensgång, acceptera det.





Är det så här man ska behandla vargar eller vadå? Stackarn då.
Bilderna är tagen av min far, så jag ska inte ta åt mig all äran för dom, men lite kan jag faktiskt ta åt mig.

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0