Klädesaffärer!

Har tänkt på en sak nu under all jul rea och så, det här med kill och tjejkläder. Då jag var i Sundsvall t.ex gick runt och kollade på kläder (killkläder), tänkte att jag kunde hitta massa kläder som var billiga eftersom det var mellandags rean. Visst jag hittade en del, men inte var det mycket som det var rea på iaf.
Det var i stort sätt bara tjejkläder som det var rea på. Då undrar jag varför killar ska behöva betala mer för kläder som är "ute", än vad tjejer ska få göra. Vart tog jämställdheten vägen där då om jag får fråga?
Sen tycker jag att det knappt finns några klädesaffärer för killar heller. Far man iväg för att handla kläder på olika klädesaffärer så består ju 90 % av alla kläderna av tjejkläder.
Varför så mycket tjejkläder för? Killar behöver väll också kläder, eller är jag helt jäkla bortkommen om jag säger det?

Finns ju hur många klädesaffärer som helst som det bara är tjejkläder i, men hur många finns det för bara killar då? Fattar fan inte hur dom tänker asså. Bara för att det är fler tjejer som kanske är ute och shoppar så betyder ju inte det att killar inte bär kläder. 
Om dom gör lite mer klädesaffärer för killar så kanske det blir fler killar som handlar kläder med. För det här med att killar inte orkar gå runt och shoppa tror inte jag riktigkt är så jäkla sant. Eller sant är det väll, det är ju betydligt många fler tjejer som kutar runt och shoppar än vad det är killar som gör. Men dom har ju massa affärer att kuta runt och shoppa i, men inte vi killar. Därför kanske det blir lite tråkigt för oss att följa med.
Men om det skulle komma mer killkläder istället för ett litet jäkla hörn i någon butik så kanske det skulle vara roligare för oss killar att shoppa med. Så har vi något att kolla på också istället för att stå och glo på tjejkläder då vi har gått igenom dom 20 plagg som fanns på herr avdelningen.

Om dom tror att det bara är tjejer som använder kläder, (dom verkar ju tro det eftersom det nästan bara finns tjejkläder överallt). Eller om dom inte börjar göra fler klädesaffärer för killar snart så tänker fan jag börja protestera. Då jäklar ska dom få som dom vill. Tänker börja gå naken om det är det dom vill. Bara för att dom fattar att killar också använder kläder. 
Jag menar om man skulle börja gå naken så skulle ju folk börja undra, och tänka att han måste köpa kläder. Då kanske, men bara kanske, dom överväger att börja göra fler klädesaffärer för killar. 

Inte för att jag lider så hemskt myckat av att det inte finns så många, men skulle ju vara roligare att gå runt på massa affärer om det finns något att titta på själv också. Men det är ju tur att det finns internet, för där har dom ju iaf fattat att killar bär kläder...

C ya

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag tycker de kan ta bort lite affärer jag, finns så mkt, livet är så materiellt..

2010-01-05 @ 00:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0