Hej iskub!

Nu har jag lyckats fått bilen till ett varmt garage, så den får tina upp riktigt. Men det kan ta sin lilla tid...

Jag säger inte att den är en iskub, men inte långt ifrån asså. Gick ju inte att starta den iaf, batteriet här HELT dött. Så får ta fram det andra batteriet och sätta dit de imorgon när den tinat upp. Eller far min får setta in det andra batteriet, jag jobbar imorgon till klockan 19:15 så.

Först höll vi knappt på få bildörren, eftersom batteriet har fryst helt så ingen ström alls. Därför funkade inte dosan som man trycker på för att låsa upp dörren. Men efter många om och men så fick vi upp dörren genom att vrida nyckeln, men det satt hårt.

Larmet gick inte heller som tur var, eftersom batteriet är dött. Sen var det så isigt på rutorna så det tog ett bra tag att skrapa bort all isen. Sen hade bromsen frysit fast och nästan ratten med så var lite jobbigt att bli bogserad sa far. Han fick sitta i den kalla bilen medans jag körde hans bil...

Men nu hoppas jag att den tinar upp och att kylan försvinner så jag kan använda bilen normalt.


C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0