Det är bara bullshit!

Har fastnat för det här med jordens undergång. Inte för att jag själv tror på att den kommer gå under 2012, inte heller 2011 som jag räknade ut igår. Men tycker det är intressant att folk verkligen tror på det bara för att en kalender tar slut eller för att någon stjärna eller planet kommer krocka med jorden.
För er som verkligen tror på att jorden ska gå under år 2012, tänk på att det är forskare som kollat upp massa saker som dom sedan går ut med som kanske inte ens stämmer. Jag menar, forskare hade räknat ut att jorden skulle gå under år 2000 med, men så vitt jag vet så sitter jag här idag med.
Man ska inte tro på allting som forskare säger, t.ex så sa dom mycket om svininfluensan också, men hade fel där med. Dom har sagt att massa saker är farliga men sedan ändrat sig och sagt att det är bra istället.

Men om jorden nu skulle gå under så gör den det och vi kan inget göra åt det. Så varför hålla på att oroa sig redan nu, ta vara på den tiden ni har kvar innan den går under om ni nu tror på det.
Eller varför inte vända på det och se det positivt, var glad över att ni fick leva nu och vara med om jordens undergång. Det händer ju bara en gång, och du får vara med om det. 

Så skulle ja se på det iaf, även om jag nu inte tror ett skit på det där 2012 och jordens undergång. Men det är ju ett bra ämne att ta upp här i bloggen nu känns det som. Kan nämna att antalet besökare ökade RIKTIGT mycket efter min uträkning igår om att jorden ska gå under 2011 redan...

Men jag menade ju inte att jorden ska gå under 2011. Utan jag menade att om det stämmer att mayafolkets kalender är svaret på jordens undergång så skulle det bli redan 2011. Men det har inte några forskare tagit upp. Undra varför, jo för att det är ett påhitt, dom kan räkna ut att jorden kommer gå under 23 december 2012 (eftersom mayafolkets kalendern tar slut då). Men dom kan inte räkna ut att deras kalender var uppbyggd på ett helt annat sätt emot vad våran är.
Alltså kan dom ju inte ha forskat så jäkla mycket i det ändå, dom bara säger det för att skrämma upp folk. Exakt som dom gör med allt annat som är "farligt" här i världen, som sedan visar sig att det inte är farligt. Finns många exempel på saker som forskare haft fel med efter att dom gått ut med det. Och jag har inte en aning om varför dom vill skrämma upp folk men någon anledning måste det ju finnas.
Med andra ord så litar jag inte riktigt på det här med jordens undergång 2012, inte heller litade jag på det här med jordens undergång 2000 heller. Det är bara bullshit helt enkelt...  

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0