Datateknigk!

Har precis kommit hem från Niklas, druckit kaffe och pratat. Nu ska jag äta lite fil tror jag sedan får det bli god natt. Ska upp och jobba imorgon jag, så nu vet ni det med.

Undrar en sak förresten, männsikan måste ju ha varit mycket mer begåvade förr i tiden än vad vi är idag. Jag menar tänk dom som byggd hus förr i tiden, dom var ju riktigt duktiga, använda hammare spik och såg typ. Idag har man ju verktyg som dom inte ens kunde fantisera ihop.
Eller tekniken, vi skulle inte klara oss en dag utan datorer och sådant i dagens samhälle. Men dom verkade ju lyckas rätt bra förut innan datorer fanns.
Skolan blir ju mer och mer meningslös, vem behöver kunna matte idag om dom ska jobba i en affär typ, kassan räknar ju ut allt själv typ. Jag tror att om några år kommer skolan bestå av ett ämne, fast uppdelat i olika kategorier. Och det ämnet kommer vara data. Kommer bli så att allt sköts genom dator. Är ju nästan så idag redan om man tänker efter... Tänk vilka problem man skulle få om en dator på något sorts jobb skulle gå sönder. Shit asså, då finns det ju bara en sak att göra. Just det, laga datorn, annars kan man ju inte jobba, det duger vi inte till i dagens samhälle. Man måste ha en fungerande dator på en arbetsplats asså. Allt består ju fan av datateknig typ...

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0