Allt är menat, det säger korten!

Är det bara jag som tror att allt som händer och görs är menat. Det finns någonting med allt man gör som redan varit planerat. Ta kortleken t.ex jag tror inte den är väldigt gammal. Och det kan ju inte vara en slump att det är 52 kort i en kortlek och 52 veckor på ett år. Eller det kanska visst kan vara en slump tycker ni. Men om jag fortsätter då?
Om jag säger att det är 52 kort i en kortlek så vet ju alla om det, och alla vet att det är 52 veckor på ett år. Men visste ni att om man lägger ihop alla talen på korten i kortleken så blir det 365. Hur många dagar har ett år?  Just det 365 dagar. Hur många olika sorters kort finns det i en kortlek? 4 st, hjärter, spader, ruter och klöver. Och hur många årstider finns det på ett år?
Jajemen helt rätt, 4 stycken där med. Sommar, vinter, höst och vår. Alltså kan det inte vara en slump att det ska vara just 52 kort i en kortlek. Kortlekan har en betydelse. Synd att den som kom på kortleken är död för länge sedan. Annars hade man kunnat fråga vad han menade med att göra den.
För det är ingen slump att det är 52 kort, lägger man ihop siffrorna på alla korten blir det 365 och fyra olika sorters kort. Vad ville han få sagt med kortleken. Kanske inte är något slags "spel". Kanske har en helt annan betydelse.

Har väldigt lite att göra med en ond fot så har suttit och funderat lite faktiskt. Rätt mycket om jag ska vara ärlig.

C ya

Kommentarer
Postat av: S

Intressant!

2010-02-10 @ 21:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0