Vem bestämmer vad allt ska heta?

Undrar vem det är som bestämt vad allt ska heta? Varför heter t.ex.människan människa, eller varför gaffel gaffel? Asså hur tänkte den som kom på alla ord, eller vet inte om den som gjorde det tänkte till riktigt i alla lägen. Jag menar han/hon kan ju inte ha tänkt klart när dom kom på ordet dyslexi. Vem fan döper ett handikapp som läs och skrivsvårigheter till dyslexi? Eller t.ex. döpa ett handikapp som gör att man har svårt för att säga s till läspa? Han/hon som kom på det måste ju ha varit i fyllan när dom kom till Handikapps delen. Eller har dom gjort det bara för att jävlas med dom som har dessa handikapp. Om det kallas för handikapp, alltså dyslexi och läspa? Kan ju rätta mig om jag har fel, men man kanske säger något annat till det och inte handikapp.
Häll med om att det inte var dom bäst nämnen dom kom på där iaf.
Eller föresten vi ska ju inte ens tala om den som kom på hippopotomonstrosesquippedaliofobi. Vet ni vad det är för någon slags fobi? Jo det betyder rädsla för långa ord. Om ni inte tror mig kan ni ju söka lite om det. :)

Kommentarer
Postat av: Tobias N

En annan rolig fobi är ibofobi. kan du gissa vad det är för fobi?:)

2009-09-09 @ 19:52:38
Postat av: Jimmy själv

Fobi mot fobier kanske? :P

2009-09-09 @ 21:56:46
Postat av: Tobias N

Fobi för ord som är samma sak baklänges som t.ex. dallasallad och i det här fallet ibofobi

2009-09-10 @ 15:52:01
Postat av: Jimmy själv

Haha okej. Den var ju inte heller riktigt bra planering över.

2009-09-10 @ 16:07:42
Postat av: Tobias N

Det är en fobi för ord som är samma sak baklänges som t.ex. dallasallad och i det här fallet ibofobi.

2009-09-10 @ 16:33:28
Postat av: Tobias N

oj, haha. jag kollade bloggen nu igen efter ett tag och såg att mitt inlägg inte syndes, så jag skrev det igen men så dykte det upp

2009-09-10 @ 16:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0