Satans största önskan!

Tror jag valde fel mat idag, det blev kyckling och ris. Veilget resulterade i magknip som fan nu. Men det kan ju vara något annat med det vet jag inte.

Blev ingen yxbandy för mig ikväll förresten, tog och vila upp ryggen istället.
Men jag var rätt så duktig ändå idag. Tog nämligen och skippade bilen idag faktiskt. Therese lurade ut mig att gå på mina egna ben, så vi gick till dollarestore. När vi var där så tänkte jag att jag var värd lite onyttigt eftersom jag varit så duktig att gå hela den långa vägen dit. Eller det är ju inte så långt dit, men vi behövde ju ta oss hem med. Sen efter att vi kommit hem till mig så kikade vi på en film och sedan idol, och nu sitter jag här.
Vet inte riktigt vad som händer nu resten av kvällen, kanske kikar någon film till elelr så går jag och lägger mig.

Satt och små kollade på Efter tio på lunchen idag. För er som inte vet vad det är så är det ett svenskt magasin med Malou von Sivers som programledare. Hon tar upp aktuella ämnen m.m.
Idag var ämnet kristendom tror jag. Hängde inte riktigt med, hade bara 30 minuters lunch så jag tänkte mest på att hinna äta upp.
Men iaf var det två st gäster där och dom pratade om gud och sådant. Dom sa en riktigt knasig sak asså. En av dom påstod att anledningen till att dagens ungdomar är så stökiga och bråkiga är deras föräldrars och förfäders fel. "Det är inte alla tv-spel och filmer som gör barnan stökiga, det är föräldrarna coh fördädernas fel. För att dom har sagt att gud inte finns". Det är guds sätt att hämnas på stod dom. Har väldigt svårt att tro att barnen blir stökiga bara för att deras mamma och pappa inte tror på gud och säger att han inte finns. 
Man undrar ju om dom tror på det där själva, jag menar hur dumt låter det inte?
Sen får man inte säga att gud inte finns heller, för det är ju tydligen satans största önskan att vi ska gå runt och säga. Vi gör ju tydligen satan glad om vi påstår att gud inte finns. haha ja visst visst, han har ju säkert värsta partyt där nere så fort någon säger att inte gud finns, skulle inte tro de.
Men men man får väll tro på vad man vill, men varför hitta på massa saker för att försöka andra att tro på samma sak. Det är väll upp till var och en att bestämma själv vad man vill tro på och inte.
Tror inte dom lyckas få med sig så många om dom ska komma med sånt dumt snack, kom på något bättre tills nästa gång. Inte bara för att det låter riktigt dumt det dom påstår, det är ju nog dumt av dom att påstå att gud hämnas genom deras barn när dom inte ens tror på han.


Kommentarer
Postat av: Tobias N

existensiella frågor ger mig huvudvärk. Egentligen så borde vi inte finnas och istället vara en illusion av något som finns, men som inte finns iom det inte borde finnas någon som upplever illusionen, för om vi fanns så måste nånting ha skapat oss och det i sin tur blivit skapat av nånting annat osv. som sagt, huvudvärk. Själv låter jag bli att tänka på dessa frågor. Religion borde inte kritiseras, argumenteras eller kommenteras på något negativt sätt, för att folk väljer att tro på något för att göra deras liv bättre. De vill kanske ha en förklaring till allt hemskt som händer i världen. Nånting som bidrar till optimism för att orka leva. Någonting att vända sig till i mörka tider. Istället för att tappa livslusten när något fruktansvärt händer, så tror man att allt händer av en anledning. Om en person dör, så har det förhoppningsvis bidragit till något positivt. Laverne i Scrubs är ett bra exempel.

2009-09-12 @ 01:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0