Snacka om att slösa!

Det blev makaroner och köttbullar till middag idag. Det funkar alltid, man vet jämt att det blir bra. Efter det tog jag och städade lite. Annars har jag inte gjort så mycket mer ikväll. Ska väll snart sova, jobba imorgon igen...
Just ja ville också säga att Therese är en prinsessa, innerst inne så är hon det. Eller hur Terror? Stort tack för att du finns! :)

Apropå Prinsessa, Victoria våran kära kronprinsessa ska ju gifta sig. Tänkte att jag börjar berätta det för dom som mot all förmodan har missat att hon ska gifta sig, nästa år var det har jag för mig. Läste idag att Victoria och Daniel Westlings bröllop ska kosta 14 miljoner kr. Vi har gjort det bra, det är ju vi skattebetalare som står för bröllopet. Jag betalar inte skatt för att victoria ska få ett jävla bröllop för 14 miljoner. Hur fan tänker dom asså? Vi betalar skatt som sedan slösas på ett bröllop, då ska dom fan betala mitt bröllop med när jag gifter mig (om jag gifter mig). Barn dör varje dag runt om i hela världen, skänk dom där 14 miljonerna till rädda barnen eller rosa bandet eller något sådant. Kungen har gott om pengar så han kan stå för det där bröllopet tycker jag. Finns viktigare saker här i världen än att kronprinsessan ska gifta sig. Som jag sa innan varje dag dör hur många som helst, tycker dom det är smart då att slänga bort 14 miljoner (som kommer från skattebetalarna) på ett bröllop som är gjort på en dag. Dom sitter och lyxar under bröllopsdagen medans det dör folk runt om i världen. Jag har fan ingen lust att betala massa skattepengar varje månad om det ska gå till att gynna folk som redan har det jävligt gott stället.
Det är ju tydligen inte nog med dom 14 miljonerna heller, tydligen ska kungen få betala resten av bröllopet ur egen ficka. Folk får säga vad fan dom vill, men jag tycker han ska stå för hela bröllopet det har han råd med. Han gör ingenting för att få dom pengarna han har. Eller ju han föddes ju som en Bernadotte, då är man ju självklart värd mer pengar. Fan vad dum jag va som inte tänkte på det. Bernadotte släkten är väll inte värd mer än någon annan människa.
"Men det är ju bara 1,55 kr per skalle, det är ju tok billigt". Det var Lena Mellins komentar om bröllopsnotan. Lena Mellin är aftonbladets politiska kommentator för er som inte vet vem det är.
Men det spelar ingen roll tycker jag om det är 1,55 kr per skalle eller om det är 1000 kr per skalle. Vi betalar inte skatt för att Victoria ska få en svindyrt bröllop, inte jag iaf. Dessutom är det inte bara bröllopet som våra skattepengar går till, vi gynnar våra pengar som vi jobbat ihop själva till familjen bernadotte. Dom lever fan på skattebetalare.
Skänk pengarna till dom som verkligen behöver, då skulle jag inte ha något emot att betala skatt...

Nä nu ska jag inte klaga mer, bler fan förbannad...
Godnatt och sovgott everyone!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag håller med!

2009-09-19 @ 23:28:18
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag med

2009-09-21 @ 16:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0