Ryggen är av!

Har nyss kommit hem. Har varit med Terrorese ikväll, blev så att vi kikade på idol och lite annat, typ miami inc... Annars har jag jobbat idag idag som vanligt. Sen åt jag middag med min bror idag, det blev tacos, och det smakar ju alltid lika bra. Blev tacos två gånger idag förresten, tacopaj till lunch på jobbet sen helt vanlig originell tacos med bror.
Men min dag har inte varit så bra ändå. Det känns nämligen som om min rygg har gått av, har jäkligt ont i ryggen. Vet inte varför jag har det men vaknade imorse och kunde knappt kliva upp. Kanske har legat konstigt inatt eller så håller jag väll på bli förkyld. Det lär väll märkas.

Kom och tänka på en sak idag på jobbet. Inne i själva butiken så säljer dom ägg, typ direkt i början vid trappan ner. Äggen ligger i rosa förpackningar, och sen står det nått sånt här, "1 kr går till bröstcanser fonden" typ något i den stilen. Fan vad snällt av dom att ge bort 1 kr asså. Det är ju jätte bra att dom skänker pengar till bröstcanser fonden, men 1 kr per äggförpackning. Vet inte jag men så mycket pengar kan det ju inte bli av det ändå. Kan ju inte va så jäkla många som äter ägg, om man säljer 1000 förpackningar så blir det 1000 kr. Det är 6 eller 12 ägg i varje. För det första så äter man ju inte upp alla 12 ägg direkt, och om dom säljer 100 000 förpackningar så blir det ju bara 100 000 kr och det är inte mycket pengar ändå, borde inte ett liv vara mer värt en 1 kr, eller mer värt än att dom ska gå plus Visst mycket på en förpackning ägg. Dom väll iaf ha skänkt 5 kr per förpackning, dom lär nog tjäna en hel del ändå på äggen dom säljer. Är iaf vad jag tycker. 

Men de va ju en sak till...
Nu har nog far min ställt till det för sig, hur han ska komma ur det här det vet jag inte.
Hoppas han komemr på något finurligt sett... haha



Ja jag kan ju säga som så att jag tror inte dom har så mycket att göra uppe i Övertorneå.
Men alla har ju olika hobbies. Endel gillar hästar andra gillar bilar, och ja far min verkar gilla att undersöka tvättmaskiner, inifrån... Men han har humor gubben!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha ja de har han! De är ju trevligt och få se HUR han tvättar. ^^

2009-09-23 @ 02:07:48
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/
Postat av: Ballen

Man måste tänka många bäckar små^^ tillslut blir de där 1 krona ganska mkt. men jag håller med att det skulle kunna vara mer..

2009-09-23 @ 17:21:53
Postat av: Gubben

Ja något är snett i världen när man tänker på att vi skattebetalare tvingas ge 1,55 kr till Victorias bröllop och de som köper ägg hos en äggproducent bidrar med 1kr till bröstcanserfonden. Tänk även på att prostatacanserfonden även behöver pengar. Antalet Prostatacanserfall är många och ungefär hälften av människorna är män. Och alla män blir så småningom Gubbar!

2009-09-23 @ 18:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0