Könsdiskriminering!

Kvinnor ja, vad är dom bra på?? Städa, laga mat, tvätta, diska och stå framför spegeln i 1 timme innan dom kommer på att dom aldrig blir nöjd. Så då var det ju lika bra att ge upp och låta det va som det är.
Men män då, vad är vi bra på? Drika en öl och sitta och knappa på tv dosan.
Jag vet inte, men det lät ju som om kvinnor kan mycket mer än män redan där.
Kvinnor får inte lika bra lön som män. Vad är det för snack? Jag vet många kvinnor som tjänar bättre än mig.
Kvinnor bli kanske inte behandlade på samma sätt som män. Visst det finns män som bara säger att kvinnor är bra på att sköta om hemmet. "Vi män ska jobba, låt allt jobb i hemmet skötas av kvinnorna, dom är inte lika mycket värda, bla bla bla...". Men varför klaga på kvinnor när man sen går och kära ner sig i dom?? Det måste ju betyda att din inte alls är så dumma. Men visst det går ju att bli bög oxå, men det värkar ju inte bli så populärt.
Men det här med könsdiskriminering är väll lite överdrivet??
Jag menar det är ju så att vissa saker är mer "kvinnliga" och vissa mer "manliga". Men det går ju inte att göra något åt det nu, det är ju försent förr känge sedan. Det skulle ni ju ha tagit med våra förfäder. Allt är deras fel. Ni vet dom som bodde i grottor. Det är dom ni ska anklaga, dom borde skickat ut kvinnan för att kasta spjut på djuren ist för att sitta inne i grottan och ta hand om barnen.
Sen blir det lite automatiskt så att kvinnorna ska vara hemma och männen ska jobba. Men det beror ju på brösten. Då det kommer barn in i bilden vem är det som får jobba då och försörja familjen, och vem är det som blir hemma och tar hand om barnet? Jo kvinnan. Hade det varit männen som haft lite större bröst och lite mjölk i dom så hade det varit tvärtom. Så det är inte männens fel.
Men jag ser inte ner på kvinnor, jag tycker alla är lika mycket värda. Kvinnor och män är lika bra, men sen att det kanske är på olika saker är en annan sak.
Det har ju liksom bara blivit så att män ska hålla på med vissa saker och kvinnor med andra. Sen om det är en kvinna som tycker om att hålla på med "maskulina saker" så blir ju hon helt plötsligt en maskulin kvinna. Men om en man skulle tycka mer om att hålla på med "Femenima saker" så blir ju han bög.
Varför skulle inte en man kunna tycka om t.ex inredning utan att bli sedd som bög. Men en kvinna kan skruva i hur många bilar som helst utan att bli sedd som lesbisk.
Det är klart som fan att män och kvinnor blir olika med tanke på hur vi behandlar dom när dom är små.
Vi säger att din dotter fyller 3 år, vad får hon i födelsedagspresent, en docka kanske?
Din son fyller 3 år, vad får han, lego eller någon fran action gubbe.
Då är det inte så konstigt att män och kvinnor blir behandlade på 2 helt olika sett heller.
Om vi vill ha bort könsdiskrimineringen tror jag vi måste börja på dagisarna.
Låt tjejerna leka med lego och bygga saker och sådant "killar gör" och sätt pojkarna med en docka eller ett ritblock och låt dom rita en fin liten blomma aller nått. Barn lär sig av dom vuxna, så jag tror det är där vi måste börja. Det går inte att lära gammal hundar att sitta! 
Så ser jag på det iaf. Sen får andra tycka och tänka vad dom vill. :)


Men jag måste ju även skriva lite om vad dagen erbjudit.
Jag började ju dagen med att vakna, dom flesta av mina dagar börjar nämligen så. Tro det eller ej.
Sedan for jag på jobbet, slutade 17:15. Efter det for jag hem och duschade och gjorde mig klar för att fara på personalfest. Det var kankske ett lite udda ställe att ha personal fest på men hjör och häpna, vi hade en på golfbanan. Men det blev ju rätt lyckat, vi åt och drack gott, och hade trevligt.
Men jag jobbar ju imron så det blev en tidig kväll för mig. Men dom andra håller nog på för fullt nu med, dom tog nämligen och for iväg på "efterfest". Så jag får väll hoppas att kvällen fortsätter lika trevligt som innan för dom.
Men annars har jag väll inte gjort så mycket mer idag.


Kommentarer
Postat av: Jeff

Håller med, totalt! :)

2009-09-06 @ 07:46:50
Postat av: Jimmy själv

För all del! :)

2009-09-06 @ 09:09:51
Postat av: Ballen

Jävligt bra skrivet

2009-09-06 @ 10:27:28
Postat av: Therese

Apa

2009-09-09 @ 19:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0