Första inlägget i min Blogg då!

Jaha, då hade man en blogg då. Det trodde jag ju inte att jag skulle skaffa.
Man alla andra skaffar ju bloggar så då måste ju jag också göra det.
Man måste ju haka på lite iaf...
Får väll se hur länge jag pallar med det här med att blogga.

Men vad ska man skriva om, kan ju inte skriva om vad man gjort varje dag.
Blir ju lite långtråkigt eftersom jag i stort sett bara jobba, äter och sover.
Apropå jobba, äta, sova...
Livet är ju bra konstigt ändå, jag menar man jobbar för att ha råd att leva och hitta på saker man vill göra.
Men man har inte tid att leva och göra det man vill för man måste jobba.
Jag vet inte, men det kanske bara är jag som ser det så.
Lite märkligt hur han tänkte, han där uppe. Om det nu finns någon där uppe.
Vet inte om man ska tro på att han finns. Känns ju som han inte riktigt tänkt till isf.
Med tanke på all skit som finns här i världen.
Eller "han där uppe", det kan ju lika gärna vara en "hon där uppe"...
Det är ju också rätt konstigt att det alltid varit han där uppe. Vem har sagt att gud inte kan vara en kvinna.
Det lär ju inte direkt vara någon som har bild bevis. Men ifall det är någon (mot all förmodan) som har en bild på han. Skicka den bilden till mig asså. Gärna en förklaring på hur fan du lyckats tagit den bilden också.
"Nja asså, jag va bara ute och tog några bilder, och helt plötsligt stod han bara där." Eller vadå?
Ja visst, självklart det låter rimligt, han vill ju säkert bara se om han blev bra på kort.
Nä men asså det jag menar är att det lika gärna kan vara en kvinna som är gud.

Fan illa det här, börja skriva om gud i mitt försa inlägg...
Ni kommer ju få för er att jag är kristen, men det är jag inte. Inte för att det är något fel på dom som är kristna.
Folk får tro på vad dom vill för mig. Dom får tro på tomten eller påskharen med om dom vill det. Det har inte jag med de att göra. Men man kan ju tycka vad man vill, det är ju ett fritt land så.
Inte för att det jämt verkar som om det vore det men ändå.

Men nu har jag inte tid att sitta här längre måste sova, upp och jobba imorgon.
Ätit har jag redan gjort några gånger idag så det är avklarat, så nu är det bara att sova kvar.
Så jag kan kliva upp och jobba och äta så jag kan sova igen imorgon med.
Fantastiskt händelserika dagar.
Men om jag får välja så tycker jag bäst om den delen på dagen då man får äta.

Jaja sovgott allihop så får vi väll se om jag skriver något mer någon dag!



Just det, va en sak till...
Ska fixa till bloggen lite sen, kanske ser lite tråkig ut just nu.

 


Kommentarer
Postat av: Far din

Intressanta tankar om Gud. Jag var och lyssnade på Jesper Odelberg. Han berättade att Jonas Gardell hade en tro på att Gud var svart, homosexuell och kvinna. Jesper Odelberg hade en annan syn på Gud. Han trodde Gud var en cp skadad rullstolsbunden man, med lång hästsvans och ståuppare. För den som inte vet vem Jesper är kolla här.

http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Filmdatabasen/?itemid=67453&type=MOVIE&iv=Basic

2009-09-04 @ 18:04:00
Postat av: Far din igen

He he inte ens Gud är fullkomlig, det blev fel länk. Föregående länk var till "Höstmannen" en film där delar spelas in i Övertorneå just nu alldeles utanför mitt fönster. Här är rätta länken till Jesper Odelberg.

http://www.odelberg.se/om_jesper/index.html

2009-09-04 @ 18:10:12
Postat av: Jimmy själv

Jasså där ser man... ja alla kan ju inte tänka lika, skulle bli lite galet då!

2009-09-04 @ 21:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0