Horoskop!

Vad är det som är så intressant med horoskop egentligen? Det ligger inte någon sanning alls i horoskop ju. Det sitter någon gubbe och hittar på några rader som sedan blir kallade för horoskop. Alla horoskop som står i tidningen går runt runt runt, bara de att dom byter ut några ord och sätter det under ett annat tecken. Här om dagen läste jag i en tidning att jag hade tur i spel så jag skulle sattsa mycket den dagen, sen läser jag en annan tidning och där står det helt tvärtom, "du ska hålla dig borta från allt spel idag, du har inte turen på din sida". Fatta vad jobbigt för den som litar på horoskpen till 100%, vilken jävla besluts ångest den personen skulle få vid ett sådant tillfälle. Ska han/hon skippa allt spelande den dagen eller sattsa allt. Att lyssna och lita på horoskop är ju samma sak som att låta en annan person bestämma hur din dag ska se ut. Då är det ju lika bra att låta den där gubben som skriver horoskopet att göra en års bok så man kan skippa dom dagarna som bara är ett helvete. Då kan man ju passa på att vila ut och sova dom dagarna så man är riktigt utvilad till dom positiva dagarna ist. Det finns ju ett antal hundratusen i sverige som är född i samma stjärntecken, ta t.ex. skorpionen. Skulle alla skorpioner vara med om samma saker varje dag bara för att sjtärnorna ha sagt så? Nja låter inte så himla vättigt i min öron.
Men ibland har horoskopen stämt jäkligt bra även för mig. Men tror knappast min dag ser ut som alla andra skorpioners. Men det förståss det står ju inte samma i varje tidning så det gäller ju att man väljer rätt tidning.
Sen får man ju skylla sig själv om man fick en skit dag, skulle valt en annan tidning så skulle dagen säkert blivit bättre.
Idag valde iaf jag helt fel tidning, har haft en riktig skit dag. Tack för det ÖP, imorgon blir det fan LT.
Får hoppas på att dom har en bättre dag att erbjuda imorgon, inte för att dagens horoskop i ÖP:n stämdet ett skit. Men va då har stjärnorna sagt det så.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0