Jag är modell

Visste ni att jag är modell? Näh det är jag inte, jag bara ljuger. Men hur svårt kan det vara att bli modell egentligen. Vem som helst kan ju fan bli modell, det spelar ju ingen roll hur man ser ut. Den personen man ser i tidningen eller på tv är ju inte den personen. Jag menar fatta vad sminkade dom är i tv. Är dom så jävla fula så dom måste dränkas in i ton med smink, eller vad fan är det frågan om. 
Tidningar är ju ännu värre, där tar dom ett kort och gör om ta mig fan hela bilden i stort sett. Man sitter och kollar i någon tidning, helt plötsligt kanske det kommer upp någon bild på någon skit snygg person. Fatta vad besviken man skulle bli om man skulle se den personen in real. "Va fan det är ju inte hon, det va ju fan en helt annan person i tidningen".
Dom gör om as mycket ju, därför menar jag att vem fan som helst kan ju bli modell om dom ändå ska göra om bilderna så in i helvete mycket.
Kolla i en klädkatalog t.ex. "Shiit vilken snygg tröja". Sen då man får den så passar den ju aldrig lika bra på en själv som på den i katalogen. Klart som fan att den inte gör det, det är ju inte samma tröja ens. Dom har ju gjort om den på bilden så att den ska se ut som den passa grymt bra, sen gör vi om personen som står där också så han/hon blir lite snyggare också. Så jävla meningslöst att bli modell när man inte ens får visa upp sig själv.
Om man ska vara snygg i dagens samhälle så ska man ju fan ha ett photoshop ansikte. Det verkar ju tydligen vara det som är snyggt.
Inte är det nog med att dom ska göra om bilderna heller, dom ska även sminka dom innan korten med.
Fatta vad missnöjd modellen själv ska bil om dom säger typ, "nä asså vi måste ta nya bilder nästa gång, som här blev inte alls bra". Jag menar fatta vad fuuul dom måste mena att den personen då är in real life, om dom tycker att personen i fråga är ful på dom omgjorda bilderna.
Patetiskt tycker jag det är att behöva göra om bilder så jävulskt mycket. Välj ut någon som ni tycker är naturligt snygg och ta kortet och sedan in i tidningen så skulle nog den personen uppskatta det något mer.
Vem fan vill gå och bli tillsammans med en photoshop bild menar jag...

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0