Bästa jag vet!

Jobbat idag, ska jobba imorgon också. Egentligen skulle jag vara ledig imorgon men tog på mig att jobba ändå. Har man ändå inget planerat så kan man ju lika gära jobba, alltid bra med lite extra pengar. Som man jobbat ihop själv.
Finns det någonting som jag kan störa mig på så är det översittare och dom som får allting av mamma och pappa. "Näh men det är lungt asså, pappa betalar". Gå runt och tro att dom är bättre än en annan bara för att deras föräldrar har pengar och skämmer bort dom. Fattar inte ens att dom vågar gå runt och se ner på andra för att dom inte har nyaste mobilen, eller inte dom senaste kläderna m.m. Jag menar dom har inte gjort ett piss för att få dom där sakerna dom vill ha, medans en annan får jobba ihop sina egna saker. Ändå kommer dom och tror att dom är bättre på något vis för att dom har dyrare än vad en själv har. Då har man ju bara lust att säga typ, "ja men så jävla kul för dig då att din pappa hade råd att köpa det åt dig, själv har juag vuxit upp och kan ta hand om mig själv". Fan är det inte dags att släppa mammas tutte då dom är typ 19-20 år? Skaffa ett jobb och försörj er själva, kan ju inte leva på mamma och pappa hela livet.

Sen tycker jag det är underbart att vi har folk som vet allt om allting, och dom vet dom sakerna alltid mer än vad en själv vet. Säger man någonting så är det helt fel, för då vet ju alltid dom bäst. Bäst tycker jag det är när en såndär allvetare tror att han/hon vet mer om mig än vad jag själv vet om mig själv. Typ som om han/hon skulle veta bättre än dig själv vad du tycker om och inte. Det är ju helt fantastiskt att dom är så jävla begåvade så att dom kan säga vad du gillar och inte gillar.
Men det finns ju inget bättre än när en sån person som vet exakt allting bättre än alla andra, har TOTALT fel. Även om man säger och vet att så där är det inte, sen blir man dumförklarad själv. Då är det så skönt att bara höra hur den personen sitter och ska lära alla andra om saker som den inte har en jävla aning om hur det funkar. Det går ju förstås inte att försöka rätt en sådan person, för då verkar man ju helt knäpp och okunnig i deras ögon. Fast man själv och alla andra som är med i diskutionen vet att det han/hon säger är helt galet.
Håll med om att det är jävligt härligt att bara sitta och lyssna på sådana personer.
Men jag tycker dom borde väll ändå inse själva att ibland är dom totalt ute och cyklar. Dom kan ju inte på fullaste allvar tro att dom vet allting. Tycker dom borde få upp någon tanke i huvudet, typ "vad fan är det jag står och säger, jag vet väll ingenting om det här. Hur fan tänkte jag nu".
Om det skulle vara så att dom tänker ungefär något liknande, så måste det ju sitta i att det dom inte törs erkänna att dom har fel, och att dom inte kan någonting om detta ämne. Men det är klart, blir lite jobbigt att erkänna det när dom först kanske dumförklarat någon som visste hur mycket som helst om detta ämne. Då framstår ju den personen själv som dum, och det går ju inte. Eftersom han/hon vet allt. Se nu började det om från början, nu vet den personen allting igen. Måste vara ungeför så det går till i huudet på en sådan person. 

Men jag tror det är så att följande två sorters personer, pappa betalar snubben och allvetaren egentligen är väldigt osäkra på sig själva. Och därför låtsas vara någon annan person som han/hon känner sig trygga i.
Det är ju lite synd. Dels för att dom mår ju kanske inte så bra själva, sen att folk blir faktiskt irriterade på sådana personer förr eller senare.

Därför drar jag slutsatsen att man inte kommer så långt genom att vara översittare. Det är så jag ser på det iaf.
Men det finns säkert mycket fel på mig med, så jag ska inte påstå att jag är guds bästa barn. Men jag tror inte att jag håller på så som jag beskrivit här uppe. Men ifall det skulle vara så att jag är någon av dessa personer så säg till mig så lovar jag att jag ska ändra på mig direkt.
För det går inte att gå runt och tycka att ett beteende är dåligt, sen beter man sig exakt så själv tycker jag.
Så snälla säg till om ni upplever mig så. Bättre att säga till än att snacka skit bakom ryggen!

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0