Antibiotika!

Har nästan nyss varit hos läkaren, och apoteket. Som ni kanske märkte igår så hade jag väldigt ont i halsen. Har inte sovit nånting inatt nästan för jag har haft så ont i halsen. Så jag tog och beställde tid hos läkaren, och det visade sig att jag har halsfluss. Så det kanske inte är så konstigt att jag haft så ont i halsen. Men iaf så fick jag åka på apoteket och hämta ut någon sorts antibiotika, kåvepenin heter den. Som ska tas morgon och kväll i 10 dagar nu.
Men ni behöver inte va rädda för att bli smittad av mig ifall ni skulle möta mig. För tydligen smittar jag inte när jag tar antibiotika. Så det är bra, sen lär det väll börja kännas bättre om ett tag förhoppningsvis(i halsen alltså).
Läkaren sa att det inte var något snack om saken, jag hade halsfluss och det visades direkt då han stoppade ner toppsen i prov grejen. Så det var ju bara att gilla läget.
Men som sagt så lär det väll kännas bättre nu snart när jag börjat med antibiotikan.
Näh nu orkar inte min hals skriva mer, blir till att lägga sig i soffan igen och vänta tills det blir lite bättre.
Förhoppningsvis så kanske jag kan börja äta nånting i kväll, är rätt så hungrig så.

Just de ja, fick ju nycklarna till min nya lägenhet idag också. Så det blir väll till att flytta in nu. Känns riktigt bra. Får se om det blir till att börja med lite kartonger ikväll sedan fortsätta imorgon.

C ya

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du ser du ska lyssna på systeryster, sa ju de va halsfluss ;) och ja halsfluss smittar bara just innan de bryts ut i symtom så man vet inte om de hihi.

Krya på dig nu!

2009-10-05 @ 16:53:09
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/
Postat av: jimmy själv

ja jag vet väll att du sa de. började tänka på det efter det. eftersom jag bara har ont i halsen och inget annat. Ja precis så jag får va med vem jag vill nu, utan att smitta dom. ha ha ha

2009-10-05 @ 21:42:06
Postat av: douglas hjortlng

2009-10-06 @ 20:36:31
Postat av: douglas hjortling

grattis till flytten hoppas du kommer få det bra i örebro!! vi får höras någe när du kommer hem!!

ha de bra""

2009-10-06 @ 20:38:37
Postat av: Jimmy själv

Örebro??????? nu hänger jag inte med!

2009-10-06 @ 21:39:55
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Da är vi tva gar pa antibiotikakur just nu da...inge kul eller hur? Jag har ätit det sen igar och det börjar sa smatt bli bättre i min hals nu... Krya pa dig!

2009-10-06 @ 22:26:57
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0