världens rikaste man, kyss mig i arslet!

Sitter och läser här om världens rikaste man 2009. Han heter Mukesh Ambani och har 63,2 miljarder dollar alltså nästan 400 miljarder svenska kronor. Har inte en aning vad han har gjort för att förtjäna alla dom där pengarna men stod nånting om att hans företag har ett brett utbud av produkter från oljeprodukter, petrokemi, till kläder. Företaget heter Reliance Industries Limited, har inte en aning själv om vad det är men ni kanske har hört talas om det. 
Men jag skiter i vad han har för företag, tycker bara det är sjukt att ha så mycket pengar när det finns folk som inte ens har råd att leva.
Finns ju fler än Mukesh Ambani som har grymt mycket pengar. Bland annat Bill Gates och Carlos Slim som delar på en andra plats som världens rikaste män. Dom har ungefär 62,3 miljarder dollar vardera. Asså fattar ni hur mycket pengar det är.
Fattar inte varför dom ska ha så sjukt mycket pengar när det finns hur många människor som helst som dör varje dag här i världen. Jag tycker inte dom är värd mer än någon annan bara för att dom kommit på någon smart sak eller något sådant.
Hörde för ett bra tag sen att om Bill Gates delar ut alla sina pengar så skulle alla i hela världen få ungefär 50 dollar var. Nu vet jag inte om det är sant men skulle fan inte förvåna mig.
Inte nog med att dom sitter med alla dom där mijarderna utan snåla lär dom nog vara också. Mukesh Ambani, Carlos slim och Bill gates skulle kunna skänka bort hälften av alla sina pengar till välgörenhet utan att ens märka det. Dom skulle ha pengar kvar att kunna leva hela sitt liv och några liv till efter det med.
Därför tycker jag dom är jävligt snåla. Fatta om dom skänker 30 miljarder dollar var till välgörenhet, det blir 90 MILJARDER dollar. Förstå vad många liv dom skulle kunna rädda då, och dess utom själva ha JÄVLIGT gott ställt fortfarande. 
Men nej då dom ska sitta med alla sina pengar tills dom dör och inte använt upp ens 10% av pengarna. Vem som helst skulle fan klara sig med typ 10 miljarder istället för 60 miljarder dollar.
Snäla jävlar, och egoistiska med för den delen. Torkar sig hellre med tusen lappar när dom skitit än att hjälpa människor som verkligen är i behov av pengar. Sjukt tycker jag att det är, och jag tror inte jag är ensamen om det heller.
Men det är väll så att dom snålaste är dom som har jävligt gott ställt...

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0