Vaknade med ilska!

Slutade jobba för en timma sedan, så ska ta och duscha nu. Skjutsade Therese när jag slutade så hon fick hämta några saker. Men nu är jag hemma så nu ska jag duscha sedan äta.
Just det, faaan vad halt det är ute nu alltså. Har spliter nya vinterdäck, men inte fan tar man sig fram för det. Höll på att driva av vägen imorse då jag skulle på jobbet. Inte körde jag fort alls heller, men gled bara rakt fram i en kurva. Men jag lyckades hålla mig på vägen ändå, tur va väll det så jag inte kom försent på jobbet. Eller så var det tur så att inte något gick sönder på bilen.
Vaknade på riktgit dåligt humör imorse med förresten, vet inte varför men var på riktigt på krigsstigen asså. Men det blev bättre lite senare på dagen.
Men det är fan jobbigt att se glad ut när man är på dåligt humör,  jag måste ju se glad ut och vara trevlig mot kunderna på mitt jobb. Men ibland har man lust att bara gå ifrån, för det finns verkligen folk som kan vara otrevliga asså. Det har inte hänt så ofta men ibland kommer det in någon riktigt otrevlig en och då ska man behöva vara trevlig.
Fatta om man fick EN dag som man får vara otrevlig tillbaka, tänk vad skönt det skulle vara. Någon som bara står och klagar, fatta vad skönt att bara lägga ner allt och säga, gör det själv då för helvete. Men risken är nog stor att det blir fler som blir drabbade. Bara för att någon gjort en irriterad redan.
Nä men som sagt så är det inte ofta alls det kommer någon som är otrevlig som tur är. Så man slipper ju låtsas vara trevlig och glad. Eller nu ska ju inte jag sitta här och säga att jag är det, kunderna kanske tycker jag är värsta otrevlig och sur. Men det hoppas jag inte. Men sen måste man ju få vara mindra glad någon dag, det är ju alla så. Finns nog inte någon som alltid har en toppen dag så.

Näh nu börjar magen kurra bäst att hoppa in i duschen så jag kan fixa mat någongång...

C ya

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahaha ja jobba mer ge mig nog mer ork. ;) tror hellre på att bli frisk så får jag mer ork :P

2009-11-05 @ 21:52:34
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0