Ren skit till mat!

Nu har jag skjutsat hem Therese, hon jag och Niklas har kollat lite på tv. Jag och Therese åt middag och kollade på en film, sen kom min bror (Dennis) och hjälpte Therese med lite matematik. Han är typ mattesnille, fattar inte vart han fått det ifrån. Men han är riktigt dukitig på matte asså.
Säg ett tal till han så har han löst det på några sekunder typ, fattar fan inte hur. Men han måste ju ha jäkla koll uppe i huvudet.
Nu sitter jag här och ljuger kom jag på, först kom min bror sen åt jag och Therese middag och kollade på film. Nu blev det rätt. Efter det kom Niklas, och nu är jag bara hemma själv igen. Fick till det till sist ändå, inte illa. Vilket minne jag har, det är jäkligt bra men kort...

Satt och läste LT på jobbet till morgonfikat, läste lite om det här med skolmaten. Det är mycket snack om den, program på tv och tidningar m.m.
Det kan jag förstå, för det är ju fan inte nyttig mat dom får på skolorna. Färdigjord mat som bara värms upp med massa olika E ämnen, rena skiten helt enkelt.
Vad skyller dom på för att dom köper hem sådan skit mat? Jo att det blir billigare så. Det är ju rena skit snackat det med. Inte fan blir det billigare att köpa hem färdig mat istället för att köpa färska fina råvaror, och laga maten från grunden. Kan nästan lova att det blir billigare i längden att laga maten från grunden. Sen blir den nyttigare för det är inte massa extra tillsattser i allting, sen blir det ju garanterat roligare för dom som jobbar där. Jag menar nog blir det roligare om dom får laga till maten från grunden och känna att dom gjort den själv, istället för att bara värma upp mat.
Inte fan behöver man någon utbildning för att jobba i ett skolkök, dom värmer upp mat, hackar lite grönsaker. Det kan ju vem som helst göra.
Hur svårt ska det vara att fatta att det blir billigare att köpa råvaror istället för färdig skit. Men sen tror ju inte jag att det är det som är hela problemet heller. Det sitter nog mycket i att dom är lata och inte orkar göra mat från grunden. Men dom skiter fullständigt i all skit barnen får i sig.
Om dom börjar laga till riktig mat så skulle som kunna tjäna en slant på det, och kanske göra det lite finare i matsalarna också. Så det blir lite trevligare för barnen att sitta och äta med.
Jag undrar varför det ska vara så svårt att tänka på ungdomen och förbättra vissa saker som gynnar dom. Jag menar ungdomen är ju ändå framtiden. Eller har jag fel?
Man ska fan aldrig bli brydd på hur folk tänker och handlar asså...

Sådär nu har jag fått klaga lite på skolmaten också, så nu kan jag ju nästan gå och sova. Är ledig imorgon så får se vad som händer då. Tror jag ska hjälpa Niklas att bygga bastu. Får se hur det blir...

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0