Mopedister!

Jahaja då har man skjutsat hem dom nu då, blev några varv på byn först. Vilket jag kan säga inte var så skoj med tanke på att det var riktigt dåligt före...
Nu vet jag inte vad jag ska göra kanske gå och lägga mig och se hur länge jag hinner sova innan telefonen ringer, haha.

Brände mig förresten på min högra tumme idag på jobbet, råkade tappa gallret som varit inne i ugnen på 200 grader i typ 1 timma. Mitt på tummen, så nu hag jag ett stort runt märke där, vilket är jäkligt märkligt med tanke på att det inte fanns någonting runt på det där gallret...

Kom att tänka på en sak nu ikväll med, det här med mopeder. Varför ska man inte behöva ha något förarbevis för moped igentligen? Är ju det på nästan allting annat nu för tiden. Vet inte hur många gånger jag behövt bromsa för att en mopedist inte stannat där det är högerregel. Jag menar dom lär ju inte kunna allting i trafiken bara för att dom fyllt 15 år, krävsnog lite mer än en viss ålder för att fatta lite, kanske borde göra något litet teoriprov iaf. Inte bara för belisternas skull, utan mest för mopedisternas.
Det är ju inte speciellt mycket skydd dom har på en moped. Ja men man får ju bara köra 30 kmh. Ja det får man, men det kan bli en jäkla smäll ändå, 30 kmh är inte så lite just i själva krock ögonblicket. Blir en rätt bra smäll av det. Sen lär ju kanske inte bilen kör 30 kmh så då blir det ju ändå ingen hjälp att mopedisten kör 30 kmh.
Kan ni inte hålla med om att det är lite märkligt ändå, dom är ju lika mycket ute i trafiken som en bil eller motorcyckel t.ex...

C ya 

Kommentarer
Postat av: HP

Från 1 oktober ska man ha förarbevis för moped.

2009-11-15 @ 14:16:08
Postat av: Jimmy själv

Från första oktober som va, eller nästa år?

2009-11-15 @ 15:18:16
URL: http://jimmystankar.blogg.se/
Postat av: HP

Som har varit nyss

2009-11-16 @ 16:02:13
Postat av: Jimmy själv

Okej, vad bra då. :)

2009-11-17 @ 07:28:14
URL: http://jimmystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0