Lugn nu!

Asså hur fan kan dömma en 11 åring till 1,9 miljoner i skadestånd för att han startat en villa brand när han var 9 år gammal. Han hade tydligen stulit en tändare och tänt eld på ett papper i en klädkammare i ett sovrum. Inte fan var det meningen av han att det skulle ta eld på klädkammaren, han var ju 9 år och visste väll inte bättre.
Snacka om att förstöra pojkens liv, han kommer ju vara skuldsatt i typ hela sitt liv kanske.
Hur tänker dom där liksom, 9 år och råkar starta en brand i villan, för som jag sa innan så har jag väldigt svårt att han gjorde det med flit. Vem har inte tänt eld på ett papper när man varit kring den åldern?
Det måste dom väll begripa själv att han som sagt kanske inte visste bättre, näh men istället vill dom förtöra hans liv.
11 år nu och blir skyldig 1,9 miljoner, tänk hur många år det kommer ta för han nu att bli skuldfri. Ta skattepengar och betala försäkringsbolaget om dom ska vara så löjliga och stämma en 9 åring för det där. Jag menar jag ser hellre att dom hjälper den där 11 åringen med hjälp av skattepengar än att skänka dom till nått jäkla bröllop för kronprinssesan. Dom har ju iaf gott om pengar.
Det har ju inte den här pojken, och framförallt inte nu när han får den här skulden över sig. Sjukt tycker jag, finns väll ända folk som gjort mycket värre saker och fått mycket mindra straff för det.
Men det kanske bara är jag som tycker det är jäkligt märkligt av dom att göra så här mot den där grabben.
Dess utom blev ju villan bara rökskadad och vattenskadad, så det brann ju inte ner till grunden och inga människor kom till skada. Så vad fan är problemet egentligen? Stämma honom för skojs skull eller vadå?
Som jag skrev typ längst upp, alla har väll ändå tänt eld på nått papper eller gjort något annat dumt misstag när man varit liten. Fan man kan ju inte födas och veta allt heller. Finns folk som är BRA många år äldre än den här pojken som fan inte vet bättre...

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0