Lite roligt, tycker jag iaf!

Hur man undgår influensa!

Ät riktigt.
Var säker på att du får nog med frukt och grönsaker.
Ta vitaminer och gärna lite extra vitamin C.
Få nog med motion, det bygger upp immunförsvaret.
Gå minst en timme varje dag, eller simma.
Tvätta händerna ofta.
Få mycket frisk luft. Om du har möjlighet öppna dörrar och fönster.
Eliminera så mycket stress som möjligt.
Få mycket vila.

Läkarens upplägg.
Tänk...
När du ska ta en spruta, vad sker först?
Armen tvättas med alkohol...
Varför?
För att alkohol dödar bakterier.

Så...

Jag går till systemet. (Motion)
Jag har lime i min Corona. (Frukt)
Jag har selleri i Bloody Mary. (Grönsak)
Dricker utomhus. (Frisk luft)
Berättar vitsar. (Eliminerar stress)
Ligger fyllesjuk. (Vilar)

Alltså...

Om du håller uppe promillen, får inte influensabakterierna tag i dig!

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0