För fan!

Jaha nu har Niklas åkt hem och jag är själv igen, vi kollade på lets go to prison. Riktigt bra film, har sett den säkert 10 gånger.
Nu ska jag väll bara kika runt lite här på datorn och sen kanske sova, är ju en dag imorgon med. Ska ju upp och byta däck på syrrans bil imorgon så. Gud vilken tur du har Sofie som har sån snäll bror som mig, som hjälper till så mycket.
Eller så mycket kanske jag inte alltis hjälper till, men hon skulle ju vara snäll och köpa med lite villa till mig från Norge när hon kommer hit nästa gång. Villa är en dricka från Norge som är riktigt god kan jag lova. Om ni inte smakat den så gör det, det är nog värt att fara till Norge bara för att smaka den...

Just det har märkt att folk tycker jag svär rätt mycket i min blogg, visst kan förstå om vissa stör sig på det. Men det är inte så att jag gör det för att jag tycker det är kul, men vissa saker förstår ni som läser bättre om jag lägger in en svordom. T.ex som jag skrev i ett tidigare inlägg, "Tillexempel här i Strömsunds kommun, vad fan gör dom för ungdomen här?" Då förstår ni att jag blir upprörd och irriterad över hur dom tänker ibland. Men om jag skulle skriva såhär, "Tillexempel här i Strömsunds kommun, vad gör dom för ungdomen här?" Se då blir det mer som en helt vanlig snäll fråga, t.ex vill du ha mjölk i kaffet?.
Så om ni läser båda dom här två exempelna så märker ni skillnaden.
Exempel 1 så förstår ni att han som skriver detta är verkligen upprörd över detta.
Exempel 2 så tänker ni kanske inte riktigt så mycket över det, ni tror jag bara skriver det för att jag tycker det låter bra.
Det jag menar är att ni får ut mer inlevelse i vad jag menar och att jag tycker vissa saker är riktigt konstigt.
Eller det här med "vill du ha mjölk i kaffet, det kan vi ta som bättre exempel kom jag på. Om jag skriver typ, och han frågade mig, vill du ha mjölk i kaffet? så tror ju ni att han frågade snällt om jag ville ha mjölk i kaffet. Men om jag istället skriver, vill du ha någon jävla mjölk i kaffet?, så förstår ju ni att han nog var lite irriterad...
Hoppas ni fattar hur jag menar, men nu måste jag kila vidare. Ska fara och hämta Therese...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja de är så snällt av dig att hjälpa till! =)

Kan ni se om den går bra med!

2009-11-08 @ 01:42:14
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0