Jag funderar ni ger svaren!

Har ni tänkt på en sak, hur lyfte dom stora tunga saker innan dom kom på lyftkranen?
Hur byggde dom pyramiderna asså. Fatta vad jobbigt att bygga dom där enormt stora sakerna utan att ha någon lyftkran eller något liknande. Vilka kämpare dom måste ha varit, dom som byggde pyramiderna. Riktigt farscinerande om man tänker på det faktiskt. Men förstår inte hur dom har gjort det, förklara någon. Jag menar dom har ju funnits jäkligt länge dom där pyramiderna, alltså kan det ju inte funnit så speciellt många verktyg dom kan ha tagit hjälp av.

Men förresten, hur byggde dom den första lyftkranen?  Jag menar dom bygger en lyftkran för att kunna lyfta stora tunga saker med. Men hur fan fick dom upp själva kranen på lyftkranen. Det kan jag inte förstå asså. Fatta vad enorm den är, och den lär ju väga rätt mycket med. Dom kan ju inte direkt ha slängt upp den. Så om någon vet så berätta det för mig.

Sen har jag en till sak jag har funderat över, vart tar det vita vägen när snön smälter? Har frågat några om det förrut men har bara fått svaret, "ja men snön smälter ju bort". Ja det fattar väll jag med att den gör, men vart tar det VITA i snön vägen???
Om du håller snö i handen och kollar på medans det smälter så blir det genomskinligt, så vart tar det vita vägen? Det kan ju inte bara försvinna, det är ju trolleri. Ge mig svar... Någon...


C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0