Folket ignoreras helt och framtiden är full av skit!

Gick ju bra på bandyn idag ändå, inga skador eller så. For hem och duschade efter bandyn sen kom Niklas så vi kikade på en film. Men nu har han åkt hem och jag sitter här. Borde sova snart, så jag inte sover bort hela dagen imorgon när jag är ledig.

Jo förresten, nu får det väll för fan ändå vara nog. Har ni läst ÖP idag, "Svenstavik | Moderater vill spara 1,2 miljoner Elever kan få sänkt bidrag". Jag menar hur sjukt är inte det, moderaterna vill sänka bidraget som nu är på 1285 till 590 kr. Vad jag vet så är det tänkt att dom pengar man får i studiebidrag ska gå till kläder, mat tidningar och nöjen m.m. Hur i helvete ska man då klara sig på 590 kr i månaden. Det är ju knappt så man klarar sig med 1285 kr. Jag minns själv när jag gick i skolan fick vi 1050 kr och inte räkte det länge.
Om dom ska få 590 kr i månaden har dom ju bara råd med en av alla saker som det ska gå til typ. Ett par byxor och pengarna är slut, om det ens räker till. 
Moderaterna vill sänka elevernas bidrag för att kunna spara in 1,2 miljoner kronor åt kommunen. Finns det inget vättigare sätt att spara pengar istället för att det ska gå ut över ungdomarna.

Känns inte direkt som dom som bestämmer runt om i kommunerna tänker på ungdomen allt för mycket. Tillexempel här i Strömsunds kommun, vad fan gör dom för ungdomen här?
"Vi måste försöka göra så att ungdomarna stannar kvar här", eller "vi måste få ungdomen att göra annat än att vara ute och dricka".
Ja det kanske ni borde göra, men engagera er på det då istället för att tänka på allt annat. Vad finns det här för ungdomen att göra? Ingenting
Finns ingen ungdomsgård, knappt någon bio, inte ens någon riktig sporthall. Lägg lite pengar och sattsa på ungdomen om ni vill lyckas ha kvar den då.
Näh istället ska man renovera om komunhuset för massa pengar, för ni lär ju haft ett helvete att jobba där innan det blev ombyggt eller???
Eller varför inte en älg för typ 800 000 kr eller vad den nu kostade. Sen lägger ni ut lite extra pengar på att bygga ett jakttorn till det med, som ni sen inte ens sätter upp. Först fixar ni en tävling som går ut på att rita hur jakttornet skulle se ut, sen gav ni pengar till den som vann, sen lägga ut pengar på att bygga det. När ni inte ens sätter upp det. Till vilken nytta då? Snacka om att slösa pengar.
Jag vet att den som vann fick pengarna, för det var nämligen jag som vann. Så nu fick jag det sagt med. Men ska inte ta åt mig all ära eftersom vi var 2 stycken som vann. Dom tog mitt jakttorn och sen trappan upp från någon annan. 
Men varför slösa pengar på massa skit istället för attverkligen göra någon nytta med dom?
Vad är nästa idé, renovera äldreboende så att ni ska trivas bättre när ni kommer dit eller?
Så länge det är bra för er som bestämmer så skiter vi i allt annat verkar det som. Det gäller fan alla som är högt uppsatta.
Säger som jag skrev under katigorin gårdagens historia i historia 2,
 
Sonen: Far, jag tror att jag förstår vad politik är nu.
Fadern: Det var bra, min son, förklara det för mig med dina egna ord.
Sonen: Okej, medan regeringen drar över arbetarklassen, sover riksdagen sött. Folket ignoreras helt och framtiden är full av skit.

Det stämmer fan asså... Ni kan ju läsa hela historian på gårdagens historia i katigorin gårdagens historia för er som inte hängt med...

Näh nu blir det nog sängen, ska bli skönt att gå och lägga sig utan att höra klockan ringa så jäkla tidigt imorgon.

C ya

Kommentarer
Postat av: Malin

Jo,pengar sparas in samtidigt som kommunen lägger pengar på Boden Magic Land och sporthallar medans ungdomar får sämre mat och vårdanställda sänkt lön.

2009-11-07 @ 09:41:04
Postat av: Jimmy själv

Lugn nu, du kan ju inte påstå att dom gör mycket för ungdomarna. vart är alla dom där sporthallarna t.ex.?

2009-11-07 @ 12:01:28
URL: http://jimmystankar.blogg.se/
Postat av: HP

100 mille :-)

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4943699

2009-11-07 @ 15:37:01
Postat av: Jimmy själv

Jo jag vet om det där, men det är på ett ställe som som slänger bort 100 mille, medans dom inte kan göra nånting gör ungdomar på andra ställen, fan prioritera lite smartare kanske.

2009-11-07 @ 16:36:40
URL: http://jimmystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0