Tänk så stort!

Asså jag börjar undra vart snön är, det är ju julmarknad imorgon och vi har börjat gjort jul mat på jobbet med. Det funkar ju inte utan snö, speciellt julmarknad. Ställ in julmarknaden, det är ju ingen idé att ha julmarknad utan snö heller. Det känns inte rätt.
Tänk om det blir en grön jul, sen kommer snön typ 1 eller 2 dagar efter själva julafton. Snacka om surt det skulle vara då. Då skulle jag börja undra om han där upp bill jävlas med oss asså. Eller det skulle jag inte göra alls förresten, eftersom jag tror inte att det finns någon där uppe, men ändå...

Jag tror det är slut på snö, kommer inte finnas mer snö. Slut på allt som har med snö att göra. Nä men om några år så tror jag däremot att det inte kommer komma snö här längre. Tror det har blivit någon slags klimatförändring sen tsunamin i Thailand. Tror den vände vindarna och lägger snön där det inte funnits förrut. Jag menar med den kraften den hade, flyttade ju öar med har jag för mig.
Eller så är det något annat som ställt till en klimatförändring. Jag menar någonting är det ju. Det har ju inte varit mycket snö dom senaste åren iaf, sen har ju inte somrarna varit dom bästa heller.
Undra vad som händer, tror allt kommer vridas och vändas så att där det typ aldrig är snö komemr det börja snöa och typ här där det är kallt och mörkt typ större delen av året kommer det bli sol och värme. Så tror jag fan att det kommer bli, lite ombytta roller.
Kom ihåg att jag skrev det här nu, när det sen om några år blivit så. Kom ihåg det...
Nä men håll med om att det är konstigt att det snart är December och det inte finns någon snö ute. Tror jag aldrig varit med om det. Inte vad jag kan minnas iaf.
När man var liten va det ju så mycket snö att man typ kunde försvinna i snön ju. Men det kanske beror på att jag var mindre då så jag uppfattade det som JÄTTE mycket då.

Har ni förresten tänkt på det med, apropå mycket snö då man var mindre. Har ni varit in i något hus, eller sett någon sak som ni inte varit in i/sett sen ni va mindre. Då ni kommer in dit sen när ni är några år äldre så ser man vad litet det känns, ganska roligt ändå att tänka på. Jag menar tänk vad allt måste varit stort när man var liten. 
Men det kanske bara är jag som är lite mysko som tänkt så ibland... Men om ni inte tänkt så någongång då ni är på något ställe eller ser något som ni inte sett på jätte länge så tänk på det. Ganska farcinerande ändå, (tycker jag).


C ya


Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHAHA för att klanka ner på de som skrev att de va snö ute så har du tagit igen de med råge, hela 16 "snö" har du fått in i detta inlägg om att du vill ha snön, vilket kanske de som skrev att de va snö ute också ville ha och ville visa sin glädje ;P

2009-11-27 @ 22:47:44
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0