200 dagars!

Här var det inte mycket skrivit idag inte. Har varit ledig idag, säkert därför det inte har blivit mycket skrivet. Det är märkligt när jag är ledig skriver jag nästan ingenting, men då har jag ju tid att skriva. Men när jag jobbar blir det mycket mer. Får ta och ändra på det...

Idag har jag fikat med Therese och Niklas, sen for jag och Therese hem till mig och Niklas for hem till sig och åt tror jag. Men han kom till mig igen efter han varit hemma. Så det blev helt enkelt tv och mer kaffe för oss. Tusan vad mycket kaffe jag dricker på en dag alltså, kanske därför jag har svårt att sova, vem vet.
Har skjutsat hem Therese för ett litet tag sen så jag ska väll snart sova, är ju onsdag imorgon så börjar klockan 07:00...

Min bror är föresten på 200 dagars ikväll. 200 dagar tills dom tar studenten. Asså snacka om onödigt. När jag tog studenten var det 100 dagars och 50 dagars, men sen verkar det som det byggs på år efter år. Nu helt plötsligt verkar det som det är 200 dagars, 150 dagars, 100 dagars, 50 dagars. Skulle inte förvåna mig om det blir 25 dagars, sen 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 dagars.
Varför då? Just ja, för att få anledning till att dricka eller vadå? För man måste ju ha en anledning, eller hur? Jag menar man kan ju inte dricka när som helst heller. Det funkar ju inte, då är man ju alkoholist om man dricker flera dagar i veckan utan anledning. Då känns det ju bättre att man har en anledning, för det är ju inte samma sak då. För då dricker man ju för att man har en anledning, och har man ingen anledning så fixar man en.
Typ Flamingoskjortans dag, vem fan kom på det? Ser ingen anledning alls varför man skulle fira flamingosjkortan asså, men kanske bara är jag.
Sen fattar jag inte varför man ska hålla på att fira 200 dagars heller, man har ju nästan nyss börjat sista året. Vad fan är det att fira.
Fan ta i ordentligt,  börja med 500 dagars sen 450, 400, 350 och håll på så tills det är 50 dagars. Sen när det blir 25 dagars så kör på uta bara fan hela vägen till studenten. Så får vi se hur mycket ni minns av den. 
Studenten är ju ändå studenten och det ska man väll minnas.
Sitter där då man är äldre och ska berätta för sina barn om sin student. Det började med 500 dagars sen blev det 450, 400, 350... och sen 25 dagars sen gick det bara utför minns inget mer efter det. Eller hur fan ska det sluta?
Nä men tycker det är överdrivet att börja fira redan då det är 200 dagar kvar. Nöj er med 100 och 50 dagars  Då blir det ju lite mer speciellt med studenten och något man kommer ihåg. Tycker jag iaf, men kanske har fel. Kanske får alla mot mig nu, men skit samma. Folk måste väll få tycka vad dom vill...

God natt måste sova nu!


C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0