Ja men du är ju kille!

Har varit med Therese ikväll och kollat på Wallander - Läckan och sen The Ugly Truth. Båda två var riktgit bra, men The Ugly Truth var bäst. Den kan jag starkt rekomendera. Men vi kollade ju även på Grey´s vilket var självklart när Therese var här. Men kommer nog kolla på det även om inte hon är här nu med, börjar bli rätt bra. Har för mig at jag sa det sist också då hon va här och kollade på det.
Men tycker inte om att följa serier, man blir ju så bokad.
"Oj oj idag är det måndag då är det ju de programet så tyvärr kan vi inte hitta på något ikväll". "Men imorgon eller nej förresten, imorgon är det ju de och på onsdag är det programet, så vi får se när jag kan hitta på något". Sen fortsätter det så hela veckan. Sen då man sitter på söndag kväll och funderar på vad man gjort i veckan är det enda man kommer på, just det jag har kollat på tv varje kväll. Låter inte så roligt i mina öron, så därför avstår jag helst från att följa massa serier.
Fast nu tror jag ju inte det är så många som tillbringar sina söndagkvällar på att sitta och fundera på vad man gjort i veckan. Eftersom det är ju säkert något program på söndagen med menar jag.
Jadu jag säger då det, tv är som tuggummi för ögona...

Fick en rätt rolig fråga idag förresten. "Varför skriver du blogg för"? 
Då svarade jag något så här typ. Ja för att jag ville se om det var skoj, och det var det ju så varför sluta. Gissa vad följdfrågan blev, eller kommentaren på mitt svar kanske jag ska säga. 
"Ja men du är ju kille, det är bara tjejer som skriver blogg".
Jaha, ja men då vet jag, kanske bäst att sluta då....
Asså varför skulle inte en killa kunna skriva blogg? Finns ju massor med killar som skriver böcker och skriver i tidningar m.m. Så vad är egentligen skillnaden? Jag skriver för att jag tycker det är kul, och är om dom som inte tycker om att läsa min blogg så är det väll bara att sluta då. Jag tvingar ingen till att läsa det jag skriver, jag skriver för att jag vill, sen skiter väll jag i hur många som läser eller inte.
Men visst, det är kul att det finns en del som tycker om det jag skriver, men alla kan ju inte vara lika.
Sen finns det många killar som skriver blogg, t.ex Magnus uggla, Magnus betnér, Alex Schulman m.m. Ja men dom är ju kända. Jaha vad är det för skillnad? Ta Alex Schulman t.ex vad är han känd för? Just det hans blogg. Han är väll lika mycket kille som mig? Så vad är felet om jag skriver blogg? 
Ta och fundera på det istället... Sen om du söker på blogg eller något sådant på typ google kommer ni få upp en jäkla massa bloggar som är gjorda av killar.
Men vad hjälper det, blogg är ju fortfarande en tjej grej även fast det är många killar som skriver blogg. Varför dela upp tjej och kill grejer? Folk borde väll få hålla på med det dom själva trivs med att göra...

Nu ska jag gå och lägga mig iaf. Men som jag skrev innan, det är kul att det finns dom som tycker om att läsa det jag skriver med. Det ska ni ha ett tack för! Och hoppas ni fortsätter med. Ni får ju säga till när jag börjar bli tråkig... :) 

C ya

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0