Kom igen, han bjö ju på tårta!

Nu har Douglas och Niklas åkt hem så nu ska jag väll kanske ta och lägga mig. Har inget annat att göra så så lika bra att sova, jobba imorgon så. Jobbar bara 3 dagar den här veckan, känns rätt skönt ändå. Men blir ju mindre pengar.

Måste ju ändå ta upp snubben som lurade en nordea bank på guldtackor och kontanter för 12 miljoner. Rätt roligt ändå måste jag säga. Först lura åt sig 12 miljoner genom att säga att han flyttat sin företagsverksamhet och ville byta bank. 
Ganska märkligt att han lyckades komma åt alla pengarna. Han gav liksom bara numret tills han kontakt på handelsbanken (enligt han). Men det var ett nummer till hans kumpan som sa att banken inte kunde kontrollera växlarna på grund av datahaveri, Men att han personligen hade godkänt växlarna. Då hade Nordea banken gått med på det och 2 dagar senare när han skulle komma och hämta dom där 12 miljonerna bjöd han hela banken på tårta. Haha, snacka om trevlig rånare.
Han fick 8 års fängelse för det. Tycker han borde fått nått år mindre bara för att han va så himla trevlig och bjöd på tårta. Inte varje dag folk först rånar någon sen bjuder på tårta för att man lyckades. Eller lyckades gjorde han ju inte heller, han åkte ju fast senare.
Sen tycker jag att det är jäkligt märkligt av Nordea banken att tillåta en förflyttning av sådan stor summa pengar utan att ta reda på lite mer fakta. Jag menar ett samtal vad är det för säkerhet? Dom borde väll iaf ha kollat upp telefonnumret dom fick iaf, så hade dom ju sett direkt att det inte stämde. Så det var ju en jäkla stor tabbe av Nordea med tycker jag. Dom ska fan va glad att dom fick tårta när dom slarvat så där...

Nu får det bli sängen ännu en gång...

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0