Bröllopsfirandet!

Har nyss kollat på Grey´s, utan Therese den här gången. Tro det eller ej men så är det.  Har inte gjort mycket alls idag faktiskt. Mest tagit det lungt och legat i soffan. Hjälpte mor min att få av extrallyset på bilen, det gick inte att stänga av det på något sätt, även fast bilen var avstängd. Så det slutade med att jag fick dra isär kaplarna. Va mörkt, kallt, blåsigt och regn/snöigt så ska kolla lite imorgon medans det är ljust och se om man inte kan fixa det då istället.

Har ni förresten läst om Victoria och Daniels bröllop i aftonbladet idag? Nu får dom väll fan ta och ge sig. Inte nog med att dom ska ta skattepengar till bröllopet, nu snackar dom om sponsorer också. Har för mig att det va 14 miljoner i skatte pengar dom skulle ta va? Rätta mig om jag har fel. Som om inte 14 miljoner skulle räcka till ett bröllop. Nej då nu ska dom upp till 20 miljoner till, och tydligen va dom inte tänkt att betala någonting själv verkar det som heller. Fan det är ju deras bröllop, då får dom väll stå för det själv med tycker jag.
Tv 4 har tydligen sponsrat med 8-10 miljoner för att få tv rättigheterna, sen är det tydligen fler som vill sponsra med. Asså det är inte normalt att ha sponsorer på ett bröllop.
Sen är det ju inte bara bröllop heller, det är ju typ 2 veckors firande i Stockholm, till och med döpt skiten. "Love Stockholm 2010", va fan är det för något, så jäkla meningslöst. Firandet invigs på nationaldagen (6 juni) och fortsätter enda fram till den 19 juni då själva bröllopet är.
Fatta hur sjukt det är, tycker jag iaf. Slänga ut flera miljoner på något jäkla skit bröllop som egentligen inte är värt mer än någonannans bröllop. Istället för att lägga dom pengarna till saker som det verkligen behövs pengar till. 
Victoria har väll inte gjort något mer än att blivit till av kungen och drottningen, så varför skulle hon vara värd ett bröllop för flera miljoner då det är vi som jobbar och sliter för att kunna leva ska betala det. Helt sinnessjukt tycker jag det är...
Blir så irriterad, vill dom ha ett bröllop så får dom fan stå för det själv också, sen ska det inte hålla på ordnas 2 veckors firande, 1 dag som alla andra ska dom fan ha.
Avskaffakungahuset för fan, hade varit bättre med president. Då hade vi fått valt själva sen så hade vi väll fått skylla oss själva om vi inte blev nöjda med just den presidenten som det blev.
Kungen och hans familj har inte gjort ett skit för att förtjäna allt dom har, dom har bara lyckads blivit född i ett kungasläkte eller gift in sig, som vi "vanliga" människor sen får försörja. 

Asså jag blir fan irriterad på riktigt, dom är inte det minsta mer värd än någon annan. Om Victorias och Daniels bröllop nu ska vara så här så ska jag fan i mig se till så att mitt blir lika speciellt de med. Sitterinte och betalar dom o mjag inte får något tillbaka, i så fall ska jag sluta betala skatt...

C ya 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0