Bibeln!

Nu har Therese och Niklas åkt hem, vi såg bara första av Johan Falk filmerna. Alltså första av dom 2 nyaste, med andra ord 5 filmen. Kunde ju bara skrivit 5 Johan falk filmen så hade ni nog fattat ändå, men är för lat för att sudda bort och skriva om så jag gör världens längsta story om vilken av filmerna vi såg istället. Men nu fattar ni vilkan vi såg va? För er som är lite extra tröga så heter filmen Johan Falk - Operation Naktergal och är den 5 filmen av 6 stycken Johan Falk filmer. Bättre än så kan jag fan inte förklara tror jag.

Men kom att tänka på en sak idag, och det var bibeln. Ni vet säkert redan att jag inte tror på Gud eller Jesus eller något sådant, eller ni som läst mina tidigare inlägg vet iaf det.
Har du läst hela bibeln?  I så fall får du gärna berätta den för mig sen asså. Tycker det är jäkligt bra gjort av den som skrev bibeln att komma på alla dessa personer och saker som händer i bibeln. Jag menar det måste ju ha varit jävligt svårt för han att övertyga alla att det är så det gått till. Hur gjorde han/hon liksom, för att få alla att tro på Jesus och allt sånt menar jag.
Kan sätta pengar på att det var världens första författare som skrev en helt vanlig bok. Sen ett antal år senare hittades boken och då började all tro om Gud och Jesus. Fatta vad brydd han/hon som skrev bibeln skulle bli idag om han/hon fick se att han/hon påverkat hela framtiden. Han/hon kunde ju aldrig ha trott att hans/hennes berättels skulle leva vidare och bli en så stor tro när han/hon satt och skrev bibeln hemma i ett hörn.
Fan snacka om att ha fantasi för att hitta på allt som står i bebeln.
Klart som fan att det inte fanns någon som hette Jesus som kunde gå på vatten och dela på havet eller vad fan han gjorde. Fixa mat och vin till massa folk från ingenstanns och återuppstå efter att ha blivit korsfäst. Låter det rimligt tycker ni?
Visst jag som inte är troende kan ju tycka det låter jävligt märkligt. Men jag ser inte ner på er som tror på allt som står i bibeln, ni får tro på vad ni vill för mig. Men ni kan ju inte säga att det inte låter lite märkligt med den där Jesus. Och är det någon som överhuvudtaget sett han någongång? Ge mig ett riktigt bevis på att han fanns och hade övernaturliga krafter så ska jag bli kristen jag med och börja gå till kyrkan, det lovar jag...

Nu blir det sängen är trött som tusan, Godnatt!

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0