3 sorter!

Nu har Niklas åkt hem och jag funderar på att sova. Ska bara skriva lite här först hade jag tänkt. Kan ju börja med att säga att flickan som lekte med elden var bra, men tycker ändå män som hatar kvinnor var bättre. Men det brukar ju vara så att första är bäst. Men den andra var HELT klart se värd.
Man kanske borde ta och läsa böckerna, sägs ju att boken är oftast bättre än filmen så.  Men har ju aldrig någon ork att läsa ja, blir ju så lej och stänger igen boken om det inte hänt något på dom första 5 -10 sidorna så...


Har ni tänk t på en sak förresten, det finns 3 plika sorters människor. Först har vi dom "tuffa/populära" sen dom "töntiga" sen finns det dom som ingen riktigt någon lägger direkt märke till, den "normala". Eller lägger märke till dom gör dom väll, men dom blir typ som vem som helst typ en helt "vanlig" person.
Ganska roligt ändå, för dom "töntiga" blir töntiga för att dom kanske har ett intresse av något som inte så många andra är intresserade av. Eller att dom kanske inte klär sig i senaste kläderna utan väljer att lägga sina pengar på något annat. Eller att dom ser ut på ett visst sett, som inte passar dom "tuffa".
Men dom "Tuffa/populära" kan göra lite vad dom vill, eftersom dom vet att om dom börjar med en sak så tycker dom andra att det är fränt, sen blir alla lika. Sen att om någon skulle säga emot så vet dom även att dom har folk bakom sig. Jag menar har ni sett någon "tuffing" som ALLTID är själv. Nja skulle inte tro det. Sen är det ju rätt märkligt för i vissa fall (gäller inte alla) men i vissa, så är det ju inte dom själva som folk tycker är hel häftiga, utan det är ju någon som dom försöker vara.
Fattar inte varför man ska låtsas vara någon annan än den man är. Det måste ju bero på att man är osäker på sig själv och därför låtsas vara någon annan person för att man ska "passa" in bättre. IVet inte ja, men något sådant måste det ju bero på.
Men dom "normala" som är mitt emellan tuff och töntig, som man bara skiter i och låter vara som dom är. Dom kan göra lite hur dom vill ändå, eftersom ingen riktigt bryr sig om vad dom gör, dom har sina polare och gör sina saker och får göra det ifred.
Det är de jag tycker är rätt lustigt, varför dela upp människorna i 3 delar. Kan inte dom "töntiga" bara få hålla på med det dom tycker är skoj, och dom "tuffa" göra det dom vill och skita i vad andra gör.
Jag är ju hellre den där "normala" som sköter sitt och slipper allt annat än att vara den "tuffa" t.ex. Men det är ju jag det.
Jag är mig själv och tycker inte folk om det så behöver dom inte lägga energi och tid på att bry sig om vad jag gör och klaga på det. Jag menar varför lägga tid på någon man inte tycker om, när man kan göra det man tycker om istället. Om det är så att man lägger sin energi på att klaga och störa sig på någon men inte tycker om så borde det ju ändå finnas något i den personen man inte tycker om som man är lite avundsjuk på. Eller har jag fel? Varför annars bry sig om den personen.
Aja jag vet inte jag, men man borde få göra det man tycker om att göra tycker jag, utan att massa ska lägga sig i allt man gör...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0