2012 the end!

Passa på att njuta av 2010, står det i aftonbladet. Det står ju om filmen 2012 och att massor med folk tror att jorden ska gå under 2012. Tycker det är löjligt att hålla på vara rädd över att jorden ska gå under. Lev varje dag istället för att gå runt och oroa sig. Hur många gånger skulle jorden gått under nu om den hade gjort det alla gånger som folk säger att den ska göra det. Det blev ju ett jäkla liv 1999, bara för att vi skulle komma in på 2000-talet. Då undrar jag vad som skulle kunna gå så galet bara för att årtalet ändrar på sig till 2000 från 1999. Jag menar det är ju bara en siffra.
Lugna ner er går jorden under så gör den det, och inte fan är det för något årtal eller någon film eller något annat liknande. Om den skulle gå under så är det ju fan vårat eget fel, vi människor menar jag. Det är ju vi som släppt ut massa avgaser och annat skit, och förstört ozonlagret och växthusefekten eller vad fan allt nu heter. Då får vi väll skylla oss själva. Sen är det ju lite för sent att ändra på det nu kan jag tycka, om vi nu redan förstört det och det har tagit så pass många år att försöra det, så lär det ju ta minns lika lång tid att bygga upp det igen. Sen måste ju hela världen vara med på det också, hjälper ju inte om bra Sverige gör något direkt...

Men åter till själva rubriken i aftonbladet, "Passa på att njuta av 2010". Varför skulle jag passa på att njuta lite extra just 2010 för?
Jo men jorden kommer ju gå under 2012. Varför då? Ja men dom har ju gjort filmen 2012. Ja men varför i hela helsike skulle jorden gå under för att dom har gjort en film om en undergång eller vad den nu handlar om, men tydligen något sådant.
Kan ju säga det att jag har inte sett stålmannen, batman eller hulken en enda gång i hela mitt liv. Och dom finns det ju filmer om med, men inte fan finns dom för det. Bara för att det görs en film så blir det ju inte så irl...
Sen tycker jag det är väldigt märkligt att det är vuxna människor som tror att jorden kommer gå under bara för att dom gjort filmen 2012. Sen påstår dom att barn inte ska se vissa filmer för dom tror att det är sant och tar efter filmer. Dubbelmoral tycker jag det låter som, skärpning.
Har väldigt svårt att tro att jorden skulle strejka 2012 bara för den där filmen, men kanske bara är jag...

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0