Vegetarian, NOT!

Funkade inge bra att sitta och fundera i bilen ikväll, kom inte fram till något vättigt tyvärr. Så jag for hem och la mig i soffan och inte blev det någe vättigare av det heller. Det är dumt att tänka för mycket, ibland mår man bara sämre om man tänker...

Har ni förresten tänkt på en lite lustig sak, det här med vegetarianer. Nu ska jag inte dra alla vegetarianer över en och samma kant här, men vissa är lite konstiga faktiskt. Dom påstår att dom inte äter kött, och det är väll inget konstigt med det eftersom dom är vegetarianer. Som ni vet så är ju dom värsta djurvänner och därför äter dom inte köttet.
Det kommer ju från en levande varelse, HALLÅ??? Ja det har ni banne mig rätt i, fan plus poäng till er, men det är väll bättre att äta upp det istället för att slänga bort köttet tycker jag då...
Men iaf kom av mig. Dom här konstiga vegitarianerna som jag menade, dom påstår att dom inte äter kött för att det kommer från djur, som jag skrev där uppe. Men dom kan stoppa i sig skaldjur och vissa kan till och med äta fisk. HALLÅ???? det är väll också kött, dom har väll också haft ett liv. Vad fan var det för fel på dom då?
Ska ni vara vegetarianer så ska ni fan vara det på riktigt också, och inte äta det som passar er just då...
Räkor, kräftor, hummer, krabba m.m är också djur om ni inte visste det. Dom har levt ett liv exakt som kor, hästar och får, äter går/simmar och skiter. Skillnaden är bara att skaldjur och fiskar lever i vatten, så är dom mindre värda bara för det eller vad då?
Om det är så ni ser på det så kom fan inte och säg att ni är för jämnställdhet sen... För där har ni klart och tydligt visat att ni ser ner på dom stackars fiskar och skaldjur som ni stoppar i er, fast ni påstår att ni är vegetarianer...


C ya


Kommentarer
Postat av: Sofie

De lustigaste kommentaren jag hört från vegetarianer som argument mot att de äter fisk men inte annat kött är "fisken nappar på kroken frivilligt" haha som om de då är okej, men nu är d ju faktiskt så att vi lurar dem till de så nej, de gör de inte frivilligt, jobbigt vegetarianer men de är sanningen så den går jag inte på längre!

2009-12-16 @ 22:45:29
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se/
Postat av: Jimmy själv

Just det! där ser ni...

2009-12-16 @ 22:50:23
URL: http://jimmystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0