Vad är egentligen nyttigt?

Hade tur och fick mat idag igen. Det blev laxfile som jag planerade, laxfile och potatismos. Det smakade ju riktigt bra måste jag ju säga. Eller iaf så pass bra att jag skulle våga bjuda någon på det.
Skulle ni våga smaka om jag bjöd på det här???



Det där gula och gröna är grönsaker...   Eller hur, tänkte på det jag med, att det är märkligt att det heter grönsaker när det även finns i gult. Rätt roligt att det finns i olika former med, runda, fyrkantiga och några som ser ut som små träd...
Var ju tvungen att testa det här med grönsaker, sägs ju att det ska vara nyttigt. Måste ju börja äta nyttigt någongång då och då tyck ja.
Annars får man säg ju en uppläxning av mamma, eller drukar det inte vara så. Men värsta med min mor är ju att hon läst och grejsat på med GI och allt vad det heter. Själv höll jag mest bara på med IG.
Men man har ju hört rätt mycket om GI och allt sådant, "äta nyttigt" typ. Det är rätt så lätt faktiskt, lättare än man tror till och med. Det är bara att äta det som man egentligen inte tycker är speciellt gott, för då är det nyttigt...

Rätt märkligt ändå, vem bestämmer om det ska vara nyttigt eller inte. Och varför göra saker som inte är nyttigt. Det är ju till att jävlas med den som köper det juh. Tror man ska ta allt det här med vad man stoppar i sig och inte med en nypa salt, alltså inte bokstavligt. Menar ju inte att ni ska dra på en nypa salt på allt ni stoppar i er, för det är ju itne nyttigt.
Menar bara att man kan ju bry sig till en viss gräns vad man äter, för ska man sluta med allt som inte är nyttigt så finns det ju nästan ingenting kvar längre.
Du ska inte äta det där, de är inge nyttigt och man kan dö av det, (eller få sjukdommar). Ja men om jag inte äter det här så kommer jag ju dö ändå förr eller senare. Fan gurka är ju inte ens bra att äta, det kan man ju få canser av. Hur då undrar jag, det är ju mest bara vatten i gurka. Tror det blivit lite överdrivet med vad man kan äta och inte. Men då talar jag för mig själv, och dom som äter "nyttigt" klagar jag inte på. Trivs dom med det så är det ju klart att dom ska göra det.
Men jag tänker då inte sluta äta massa saker bara för att det är farligt. Finns mycket som är farligt här i världen. Gå ut t.ex, man kan ju ramla och slå sig. Ska man tänka på allt som är farligt så är det nog lika bra att låsa in sig och bara dricka vatten. Men då är ju det farligt det med.
Det är bara att acceptera att gud gjorde människans liv till en utmaning, som inte går att klara sig ur levande helt enkelt.
Men nu har jag ätit så pass mycket grönsaker så nu klarar jag mig tills nästa vecka.  Sen äter jag ju clementiner för fullt. Just ja det är inte heller nyttigt fick jag höra. Säger till min mor att jag är visst nyttig, jag äter clementiner i MÄNGDER.
Och alla vet ju att frukt är nyttigt, det har det ju alltid varit. Men nu är det ju inte det, det är ju äkta socker/fruktsocker eller vad det heter, och det är inte alls nyttigt.
Min mor säger säkert att det inte är nyttigt bara för att jävlas med mig. Måste vara så... Nu får jag väll skit av mor för att jag skrev om hon i min blogg med, men det bjuder jag på. ;)


C ya

Kommentarer
Postat av: Far din

JA TACK!

Visst äter jag när det bjuds. Kommer hem till helgen ska bli gott med lax då. Såg gott ut.

Tackar på förhand :-)

2009-12-11 @ 11:19:48
Postat av: Jimmy själv

Hehe jasså du, vi får väll se hur det blir, vem vet ;)

2009-12-11 @ 23:30:38
URL: http://jimmystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0