Ser du stjärnan i det blå!

Ta en sup så ser du två. Nä men sluta tramsa nu, allvarligt talat nu. Har varit med Therese och kollat på Wallander - Skytten, den var bra faktiskt. Men tror jag sett bättre Wallander, men helt klart en godkänd film.
Sen så tog vi ett varv på byn, sen skjutsade jag hem hon och nu sitter jag hemma.

Vet inte vad det är med mig, men har haft en konstig känsla i magen hela dagen, kan ju inte bero på att det är kallt ute. Eller vad tror ni? Nä tänkte väll det.
Har märkt en sak, jag pratar mycket med mig själv faktiskt. Eller inte pratar med mig själv direkt, men jag svarar på mina egna frågor rätt ofta, och säger något för mig själv då och då då jag är själv. Behöver jag oroa mig över att jag gör det eller är det fler som gör det OFTA. Ja det lär det väll vara, kan ju knappast bara vara jag...
Ofta då jag är srg och är själv så pratar jag med mig själv. Varför gör jag det undrar jag då. Jaja nu lämnar vi det här tycker jag.

Kollade upp mot himlen då jag satt i bilen, och vad fick jag se? Jo ett stjärnfall, och då får man ju önska sig något. Asså att folk ens tror på det, jag tror inte på det. Har nån någon gång fått sin önskan uppfylld när dom sett ett stjärnfall? Nja det tror ju inte jag, som om en stjärna som dör skulle kunna uppfylla en önskan. Hur dumt låter inte det.
Men man får ju inte säga till någon vad man önskar sig heller, för då går ju inte önskningen i uppfyllelse. Jojo stjärnan tjuvlyssnar ju säkert så det låter ju rimligt, eller vadå? Aja...
Men iaf så gjorde jag ett test nu då stjärnan som lyste så vackert där uppe, helt plötsligt rammlade ner. Jag önskade att den skulle åter upplivas, och jag sa det inte till någon alls, jag lovar. Och det kan jag säga er, helt ärligt, det gjorde den inte. Nej nej kollade på samma ställe och den kom inte tillbaka...
Så nu vet ni att det är en bluff att man kan önska sig något av ett stjärnfall. En myt helt enkelt.

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0