Märkligt kan man tycka!

Har kikat på en fyra för tre med Niklas och druckit kaffe. Idag har det faktiskt bara blivit 5 koppar kaffe. Rätt lite ändå för att vara jag. Men imorgon jobbar jag så då lär det ju kanske bli några fler kan jag tänka mig.
Men läste för ett tag sen i tidningen att det är bra att dricka kaffe. Har för mig att det stod typ, om man dricker mycket kaffe så är det mindre risk att få canser. Vet inte om det stämmer men vem vet. Dom brukar ju skriva om allt möjligt som ska va bra mot olika saker, sen ett tag senare kommer det fram att det inte alls var bra...

Apropå det, svininfluensan var det ju ett tag sen man hörde något om nu. Vilket jag tycker är rätt roligt, om man tänker på när det slutades skriva om det i tidningar.
Som ni vet så var det ju någonting varje dag i tidningarna om influensan, men helt plötsligt slutade dom skriva om det. Men det märkliga är ett dom slutade skriva om den efter att dom gått ut med att man behövde ta sprutan 2 gånger för att den skulle hjälpa. Och varför slutade dom skriva efter det? Jag tror det är såhär.
Dom gick ut med att man behövde bara ta en spruta för att det skulle hjälpa. Men helt plötsligt behövde man ta 2 stycken. Efter det så blev det typ tvärtyst om svininfluensan, stod någon liten artikel om att den var påväg att försvinna nu. Väldigt märkligt att den skulle börja försvinna just när dom kommer fram till att man behövde ta 2 sprutor.
Men det är ju självklart, dom tyckte det blev för dyrt att köpa in så alla skulle få ta 2 sprutor. Så då slutade dom att skriva om det, och påstår att det börjat försvinna.
Väldigt märkligt tycker jag. Eller vad tycker ni?
Är bara ute efter reklam och pengar, sen skiter dom i allt annat. Egoistiska jäklar säger jag bara...

C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0