Giftigt eller inte!

Då var jag hemma igen, har varit med Niklas idag. Han frågade om vi skulle käka lunch på frasses, visst tänkte jag. Så vi for dit, och jag kände ett otroligt sug av tonfisksallad, så det fick bli det. Fråga mig inte varför jag var sugen på det, fick ett infall eller något sådant. Men det var gott så jag ångrar inte att jag valde just det...

Vi kom in på en diskution om vad som är gott och inte. Det började med att Niklas frågade varför jag tog en tonfisksallad, eftersom han inte tycker om tonfisk. Men jag svarade helt ärligt, tyckte det var onödigt att dra ihop en lögn för den frågan, så svaret blev att jag tycker om tonfisk, sen inget mer med det.

Men vi kom inte på äcklig och god mat iaf, så vi pratade lite om det och även giftig mat. Men jag kom att tänka på en sak, angående "giftig" mat, eller det är ju ingen mat om det är giftigt förstås.
Men jag menar förr i tiden, nu menar jag för riktigt länge sen. Vilket svinn det måste ha varit på människor då. Jag menar det måste ju ha varit någon som testat det som är giftigt innan man kunde veta att det va giftigt. Hur kan dom annars veta att vissa saker kan man inte äta för det är farligt och man kan bli sjuk eller dö av det...
Var det typ ett jobb liksom, vad jobbar du som? Jag är mat testare, jag kollar vilken mat man kan äta utan att dö. Eller vadå? 
Som jag skrev innan så måste det ju alltså ha varit stort svinn på människan förr i tiden.
För det måste ju ha varit så att någon har testat giftiga bär, svampar, eller vad som helst som är giftigt innan man kunde veta att det var det, stackars dom som fick testa det asså. 
Men vi ska ge ett stort tack till dom som offrat sig att ta reda på vad man kan äta och inte. Uta dom hade vi kanske stoppas i oss massa saker som är giftiga. Men det gör vi ju ändå kom jag på, hur mycket har dom inte besprutat frukter och grönsaker med t.ex...

Nä ska lägga mig i soffan och vila en stund nu hade jag tänkt. Kändes som en bra idé att göra det... 



C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0