Galler och miljoner!

Vi satt förresten och kollade lite på hockeyn, Sverige van med 10 -1. Men det var inte det jag tänkte på, utan jag tänkte på det här med hjälmarna. Dom under 18 år måste ha galler på hjälmen men inte dom över 18 år. Vilket jag tycker är väldigt märkligt, det borde ju vara tvärtom. Jag menar är du under 18 år så har man ju gratis tandvård ju, eller det är väll tills man är 19 år man har det men ändå.
Alltså måste det vara en tandläkare som kommit på det systemet, bara för att tjäna lite extra pengar. För då slipper dom ju laga tänderna på någon som är under 18 år som fått en puck rakt mot munnen, eftersom dom måste ha galler menar jag.
Men om det är en som är äldre och får en puck mot munnen så måste dom ju betala tandvård, eller har jag fel?
Gör allt för pengar, så är det med allting tycker jag. Fan man lever väll inte lyckligare om man har massa pengar. Jag menar kolla på dom som har massa pengar dom är ju fan inte nöjda heller. Dom vill ju bara ha mer..

Men apropå pengar, nägon som inte verkar vara i behov av pengar är ju den där personen i Östersund som vann 11,2 miljoner på V75 i onsdags. Asså han/hon har inte hämtat ut sin vinst, kan ju bara bero på 2 saker. Antingen fick personen hjärtattack och ligger död någonstanns när den fick veta att den vann, eller så är den personen helt klart inte riktigt frisk som inte går och hämtar ut sina pengar asså.
Vem fan skulle inte vilja ha 11,2 miljoner som dom vunnit. Helt galet mycket pengar ju...

Märkte själv nu att det blev lite dubbelmoral det jag skrev här. Först skriver jag att man inte blir lyckligare av pengar, stracks efter skriver jag att personen som inte hämtat ut sina 11,2 miljoner måste vara riktigt dum. Men det jag menar är att dom som redan har pengar, ska inte dra alla över en och samma kant. Men dom flesta faktiskt som har riktigt mycket pengar, dom brukar ju fan aldrig vara nöjda alltså. Mycket vill ha mer, stämmer nog rätt bra det. 
Men om jag skulle vinna 11,2 miljoner skulle jag självklart bli glad och hämta ut dom, men lyckligare vet jag inte om jag skulle bli asså. Visst skulle kunna göra en hel del saker som jag inte kan nu. Men ser hellre att jag får en bra fru och barn någongång i framtiden och har hyffsat gott ställt, så vi klarar oss och mår bra tillsammans. Än att sitta själv med typ 10 miljoner. Men det kanske bara är jag...

C ya 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0