Facebook beroende!

Men nu jäklar blir jag inte brydd längre över vad folk kan göra.  Kolla in den här länken asså...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6242293.ab 

Jag har hört och vet att folk är facebook beroende, men att vara så beroende att man ställer sig mitt under sitt eget bröllop och uppdaterar sin facebook och twitter.
Asså den blivande maken står framme vid altaret och uppdaterar via mobilen, inte nog med det heller. Att sedan hans blivande fru frågar efter sin mobil och börjar uppdatera hon med. Då borde man kanske börja på att söka hjälp om man är så beroende av facebook eller twitter.
Men antagligen har dom ju kommit på tillsammans att dom skulle göra sådär, men sjukt ändå tycker jag. Jag menar, dom kanske gjorde det för en kul grej. Men det finns ju garanterat folk som inte kan slita sig från facebook en sekund.
Snacka om jobbigt att ha sådan begär av någon jäkla sida på internet. Det är väll bättre att man lägger tiden på att träffa sina vänner irl istället för att man sitter på facebook och håller koll på vad alla vänner gör.

Tror det kommer bli så att i framtiden kommer barn inte veta hur man är med varandra utan dator asså. Kommer bli så att var och en sitter hemma hos sig själva och skriver eller spelar något spel på internet med varandra  istället för att träffas och hitta på något.
Tja ska vi vara med varandra idag? Ja det kan vi, logga in på facebook så kan vi se vad Gunnar gör... Eller hur fan ska det slute egentligen.
Aja jag säger bara, det var bättre förr. Så kommer alla säga då dom blir äldre, världen blir bara värre och värre känns det dom...


C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0