Fattar fan inte hur folk tänker!

Va upp till Niklas och käkade pizza, gott som tusan men tror jag åt för fort. Med andra ord så mår jag inge bra nu. Men nu är jag hemma igen, dom tog och for iväg nu, så jag får köra efter imorgon. Ska väll kika på någon film nu hade jag tänk sedan sova. Vet inte om jag orkar kolla på en hel film ens, därför tar jag någon som jag redan sett. Så kan jag skippa början eftersom början brukar va lite seg på dom flesta filmer tycker jag.

Satt förresten och kollade på aftonbladet och fick syn på "Dubais spektakulära byggen". Asså snacka om att ha hunnit med mycket på mindre än 25 år. på mindre än 25 år har Dubai gått från att vara en liten hamn i öken till en av världens mest spektakulära städer.

Så här såg Dubai ut 1973:

Det är ett flygfoto över Dubai för er som inte förstått det. Se så litet det var 1973. Bara en liten hamn typ i högra sidan.
Men nu är det betydligt större:

Detta kortet är taget 2008 tror jag det var. Något större eller vad säger ni? Men nu tänker ni säkert som jag gjorde, det är väll inte 25 år mellan 1973 och 2008. Näh just det, men förmodligen så började dom väll bygga ut 1983 eller nått sånt då. Eftersom det stod att dom byggt upp det på mindre än 25 år.
Men ändå det är ju en jäkla skillnad asså. Fatta vad pengar dom måste ha lagt ut på allt det där. Vart fan får som alla pengarna ifrån undrar jag då. Och hur kommar man ens på idéen att bygga konstgjorda öar?
Alla dom där sakerna ute i vattnet är ju konstgjorda öar. Visst sand har dom ju gått om men bygga konstgjorda öar vette fan om det är så jätte smart ändå asså. Finns mer bilder på länken här nedanför om ni vill se.
http://www.e24.se/lifestyle/resor/dubais-spektakulara-byggen_1718705.e24?service=slideshow

Men iaf, fatta vad sjukt mycket pengar dom måste ha lagt ner på det här asså. Snacka om att slösa pengar på skit saker i stortsätt. Jag menar dom kunde ju lika gärna ha byggt det åt andra hållet så hade dom ju sparat rätt mycket pengar bara på att  slippa bygga öarna.
Ja men det är ju inte lika fränt att bygga på land, mycket häftigare att göra konstgjorda öar ju. Ja visst det kanske det är, det är ju rätt fränt måste jag erkänna. Men va fan folk dör dagligen för att dom inte ens har råd att köpa mat, eller har ens någonstans att bo.
Men visst visst, i Dubai tycker dom tydligen det låter bättre att slösa MÄNGDER av pengar på konstgjorda öar och konstiga byggnader istället för att skänka iaf någon miljon till välgörenhet. Men det är då fan inte bara Dubai som tänker så heller, hela jäkla världen tänker bara på sig själva. Dom som redan har bra ställt klarar sig ju jäkligt bra, men tänk på dom som inte har råd att leva ens. 
När det handlar om att rädda liv så verkar folk skita fullständigt i det, om det inte drabbar dom själva förrstås. För då måste det ju göras något direkt. 
Kan sätta pengar på att det låter typ lika i alla länder då någon ger förslag om att göra något för dom som inte har råd att leva runt om i världen.
Typ om man frågar, Varför gör ni inget för dom som knappt har råd att leva, eller skänker pengar till välgörenhet eller vad som helst.
"Nä men vi har inte pengar till att göra det nu" , är ju svaret man får då ,typ. Men någon vecka eller månad senare finns det tydligen pengar, för då ska dom sätta igång att bygga något eller renovera något som egentligen inte ens är panik att bygga/renovera.
Undrar hur folk kan vara så jäkla själviska när dom sitter på mycket pengar. Hade jag haft flera miljoner så hade då jag skänkt några till dom som verkligen behöver det.
Vi säger att du har 80 miljoner, då hade du ju lätt kunnat skänka bort hälften av dom till välgörenhet utan att det skulle skada dig ekonomiskt. Inte sant?

Aja spelar ju ingen roll hur mycket jag skriver, kommer ju ändå inte bli någon ändring här i världen. Går ju bara utför tycker jag. Snart kan dom nog börja oroa sig för att jorden ska gå under så som dom håller på förstöra den. Dom har inte råd att "rädda" dom människor som behöver hjälp, men dom har tydligen råd att förstöra en hel värld istället. Mycket märkligt hur folk tänker asså...

C ya  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0