Bocken!

Ni har väll inte missat att bocken i Gävle brann ner inatt förresten. Vid klockan 03:00 natten till idag så var det någon som tände eld på den. Tycker det är lite roligt ändå hur dom tänker. Dom vill ta fast den/dom som tänder eld på bocken varje år, men hur vet dom att det är samma person som tänder eld på den då?
Om det skulle vara så att det är samma personer som alltid gör det så spelar det väll antagligen ingen roll om dom åker dit på det. Det har ju blivit en "grej" nu så det lär ju garanterat vara någon annan som sätter eld på den där bocken då.
Sen kan jag undra hur fan dom kunde tro att den inte skulle brinna ner i år. Med tanke på att man kunde slå vad om den skulle stå kvar eller brinna ner i år. Jag menar hur dum får man va så att man gör en vadslagning om bocken kommer få stå kvar eller inte. Det är ju klart som fan att den kommer brinna ner då. Hur tänkte dom där liksom...
Riktigt korkat gjort tycker jag. Men sen tror ju jag att dom tycker det är lite roligt med att det är någon som tänder eld på den varje år. Eftersom varför skulle dom annars bygga upp den varje år när dom vet att någon kommer tända eld på den. Dom kan ju inte va som dum att dom tror att den kommer få stå kvar. 
Och hur tänkte dom när dom sätter upp kameror riktade mot bocken för att kunna se vilka som tänder eld. Jag menar det är mörkt ute, och inte tror jag dom som tänder eld på den går dit med reflex och pannlampa direkt...

Aja det är ju helt klart att dom egentligen tycker det är lite halv skoj, även fast dom inte går ut med det. Men om det inte är så, utan dom blir seriöst förbannade på att det är någon som tänder eld på den så fattar jag fan inte varför dom jävlas med att bygga upp den varje år. Snacka om slöseri med pengar asså... Skärpning...

C ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0