50-öringen!

Har varit med Niklas ikväll, men nu har han åkt hem så har varit och slängt in 2 maskiner kom ju på att jag hade tvättid 21:30 ikväll. Så nu måste jag ju vara vaken ett tag till. Men ska nog gå fort, ska ta och spela lite poker under tiden tror jag, se om jag kan vinna lite idag med. Vore ju inte helt fel, blir ju inte mycket vinst åt gången, men massa små summor blir en stor till slut vet nu ju.

Satt och läste om 50-öringen på aftonbladet för ett tag sen. Måste ju säga det att äntligen kan man läsa något bra i tidningen. Va ingen dum idé det här med kampanjen dom ska starta, "Dammsug Sverige".
Som ni säkert redan vet så försvinner ju 50-öringen i oktober 2010, vilket jag själv tycker är rätt bra, för jag hatar 50-öringar. Dom är bara ivägen, och man använder dom aldrig.
Men iaf, "Dammsug Sverige" går ut på att dom ska samla in så många 50-öringar dom kan och ge pengarna till BRIS, vilket jag tycker är bra mycket bättre än att folk ska ha dom liggandes hemma eller kasta bort dom bara för att dom försvinner.
Dom kommer ju iaf till användning nu, som dom garanterat inte hade gjort annars. Det blir ju faktiskt rätt så mycket pengar ändå, om dom lyckas samla ihop en hel del.  Många bäckar små eller vad man brukar säga.
Sen är det ju bra att dom lägger pengar på viktigare saker än skit saker, t.ex Victorias bröllop m.m.

Men kom att tänka på en sak apropå att dom ska ta bort 50-öringen. Hur fan gör dom med läsk burkarna nu? Det är något jag undrar över nu asså...
Dom  borde ju börja sälja ut alla läsk burkar, och börja göra nya och sälja redan nu snart. Jag menar om man betalar för en burk läsk, så ska man ju få 50-öre i pant, alltså borde det bli så att dom tar bort panten på burkar helt och säljer läsken billigare. Men det har jag svårt att tro, eftersom panten går i återvinning. Där för tror ju jag att dom kommer höja panten till 1kr och då kommer alltså burk läsk öka i pris. Så passa på att köpa läsk innan den höjs...

C ya

Kommentarer
Postat av: Anonym

jimmy, du tänker alldeles för mkt!

2009-12-18 @ 22:19:15
URL: http://viochni.blogspot.se
Postat av: Jimmy själv

Ja visst gör jag. Men det kan va bra och tänka ibland med... ;)

2009-12-19 @ 00:11:00
URL: http://jimmystankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0